گوناگون

پيروزي تيم واليبال ايران مقابل برزيل در ست اول

 دومين بازي تيم‌هاي برزيل و ايتاليا در شرايطي برگزار مي شود که زرد‌پوشان برزيلي در ديدار نخست به سختي توانستند از سد شاگردان کواچ عبور کنند.

ملي پوشان کشورمان توانستند نتايج ست‌هاي دوم و سوم را با پوئن‌هاي (30بر28) و (28بر26) به نفع خود رقم بزنند اما در سه ست ديگر به ترتيب با پوئن‌هاي‌ (25بر23)،(25بر23) و(15 بر13) مقابل  حريف شکست خورده بودند.

 در بازي امروز برزيلي‌ها باز هم زرد مي‌پوشند و ملي‌پوشان ايران با پيراهن‌هاي يکدست‌ قرمز مقابل حريف صف آرايي مي‌کنند.

شاگردان کواچ‌ در بازي شب گذشته با دفاع روي تور  شاگردان کواچ در بازي شب گذشته با دفاع روي تور حملات قدرتمند خود نشان دادند که در واليبال حرف‌هاي  زيادي براي گفتن دارند و اگر در ديدار  مقابل ايتاليا‌ باز هم موفق به خلق شگفتي نشدند فقط يک اتفاق بود و  بازي به بازي عملکرد بهتري را به دليل  هماهنگ شدن  با شرايط مسابقات به نمايش خواهند گذاشت.

از طرفي شاگردان برناردورزنده‌ پر افتخار ترين تيم در واليبال جهان که سه شکست سنگين را مقابل تيم‌هاي ايتاليا و لهستان کسب کرده بودند شب گذشته به طور ميلي متري‌ جبران مافات کردند اما هنوز به دنبال کسب امتياز و رساندن به کورس مدعيان هستند زرد پوشان برزيليبا آن جثه و قامت‌هاي خاص در بازي شب گذشته به خوبي از توپ‌هاي پاسور خود استفاده کرده و با اسپک‌هاي طوفاني و قدرتمند خود امتيازآوري کردند.

مهمترين مشکل بازيکنان تيم ايران که در 3 بازي انجام شده درطول ليگ جهاني بسيار مشهود و بارز بود بالا رفتن خطاهاي فردي آنها در پوئن‌هاي 20 به بالاست.

حساسيت‌هاي مسابقات ليگ جهاني بسيار بالاست بايددرک شود امانه آنقدر که بازيکنان با استرس کار را دنبال کنند و همين امر باعث شود تا پوئن‌هايي راکه به سختي به دست آوردند را به راحتي ازدست بدهند.

ملي پوشان بايد آرامش واجراي بازي دور از احساس را سرلوحه کار خود قراردهند آنها پتانسيل بردبرزيل را در  خانه مقابل چشمان هزاران تماشاگر برزيلي را دارند.

** کارنامه تيم ملي واليبال برزيل؛

برزيل يکي از پرافتخار‌ترين تيمهاي واليبال جهان است. 2 مدال طلا و سه مدال نقره در المپيک، کسب سه طلا، يک نقره درمسابقات قهرماني جهان، 2 طلا وسه برنز در پيکار هاي جام جهاني، 4طلا و 2نقره درمسابقات جايزه بزرگ جهان؛ 4طلا ، 6نقره و 4 برنز در بازيهاي جام قاره‌اي واز همه مهمتر 9طلا، 4نقره و 4 برنز در مسابقات ليگ جهاني از مهمترين افتخارات تيم ملي واليبال برزيل است.

** واليبال برزيل از نگاه فني؛ دريافت ضعيف 2014

سبک و ساختار واليبال برزيل در تمامي کشورهاي جهان به عنوان يک الگوي مدرن استفاده مي شود. اجراي تاکتيک ها و برنامه هاي سرعتي و کم اشتباه يکي از شاخصه هاي اصلي واليبال اين کشور است در اکثر مسابقات در تيم ملي برزيل بازي خوب بلند زنهاي تيم نقش قابل توجهي در کسب امتياز از حريف داشته است. نمايش زيباي واليبال از سوي ملي پوشان اين کشور تا حدي است که اگر نتيجه را به حريف واگذار کنند بازهم تماشاگران و حاميان برزيلي از باخت ناراضي نيستند چون شاهد يک نبرد زيبا و جذاب بوده اند.

“برناردو رزنده ” سرمربي تيم ملي واليبال برزيل سالهاي بسيار زيادي است که هدايت تيم ملي اين کشور را بر عهده گرفته است و در طول اين مدت توانسته تمامي تفکرات و شيوه اجراي تاکتيکهايش را در ذهن شاگردانش ديکته کند ترکيب اين تيم در ليگ جهاني امسال و به طور کلي سالهاست که تغيير چنداني نکرده است و آنها تيمي يک دست و هماهنگ را روانه اين دوره از مسابقات ليگ جهاني کرده اند.

** کارنامه تيم ملي واليبال ايران

ايران به عنوان قدرت نو ظهور واليبال قاره کهن بعد از نايب قهرماني در بازي هاي آسيايي گوانگ جو، دو مدال طلا در مسابقات قهرماني آسيا را کسب کرد ملي پوشان کشورمان دو مدال طلا و يک نقره را در کاپ آسيا کسب کرده اند. آن ها براي نخستين بار در سال 2013 به ليگ جهاني راه يافتند و رده نهم جهان را به خود اختصاص دادند. در مسابقات جام جهاني و قهرماني قاره هاي جهان توانستند تيم هاي بزرگ واليبال جهان مثل لهستان ،‌صربستان، ايتاليا و امريکا را شکست دهند.

**واليبال ايران از نگاه فني؛ مشکل دفاع کناري که حل شد

تيم ايران مهره قدرتمند و باهوشي چون “سعيد معروف” را در اختيار دارد وي مي‌تواند در اين بازي هم مثل شب گذشته با پاس‌هاي بي‌نقص و بلند خود از اسپکرها و سرعتي زن هاي تيم ملي به خوبي استفاده کرده و از اين طريق مشکل دريافت اول را بپوشاند. به طور حتم آبشارهاي بدون نقص “شهرام محمودي” امشب هم باعث خواهد شد تا ديوار دفاعي برزيلي ها فرو بريزد. همچنين محمد موسوي يکي از محکم ترين مدافعان روي تور جهان مي تواند در بازي دوم مقابل برزيل نقش موثري در تيم ايران ايفا کند. خوشبختانه در اين ديدار مشکل دفاع کناري تيم ايران تا حد قابل توجهي حل شد و به طور حتم امشب وضعيتمان در اين بخش به مراتب بهتر از بازي اول مقابل برزيل خواهد بود.

**بازي خوب خواسته اکثريت جامعه واليبالي ها

به طور قطع کواچ هم متوجه مشکل تيم ايران در دريافت شده که در آخرين جلسه تمرين در برزيل به طور خصوصي با “عليزاده” ليبروي تيم تمرين کرده است.

بازهم ما در آستانه باز دوم ايران و برزيل خطاب به ملي پوشا کشورمان مي گوييم که فقط در فکر اجراي يک بازي خوب و دور از استرس باشند به طور قطع در چنين  شرايطي نتيجه هم به دست خواهد آمد.

**ترکيب ايران

تيم ملي واليبال کشورمان امروز با ترکيب: معروف – موسوي – محمودي – قائمي – تشکري – ميرزاجانپور و عليزاده به ميدان خواهد رفت.

بازي ساعت 17:30 آغاز شد.

**باخت شيرين نماينده کشور قهوه در ست اول

تيم ملي واليبال کشورمان در دومين ديدار خود از هفته سوم رقابتهاي ليگ جهاني 2014 امروز به مصاف تيم برزيل رفت و نتيجه ست اول را با پوئن 25بر18 به نفع خود به پايان رساند.

ارنج اصلي تيم ملي واليبال کشورمان در ست نخست اين ديدار را آرمين تشکري، سعيد معروف، محمد موسوي عراقي، شهرام محمودي، فرهاد قائمي، مجتبي ميرزاجانپور و عبدالرضا عليزاده تشکيل داد. تغييري که در تيم واليبال ايران در اين ست رخ داده اين است که ميرزاجانپور به جاي “ميلاد عبادي پور” در ترکيب قرار دارد.

قضاوت اول اين ديدار برعهده داور ترکيه اي و داور دوم از اسلواکي است.

اين ديدار در حالي در برزيل آغاز شد که زردپوشان ميزبان نخستين بازي خود را با نتيجه 3 بر2 به نفع خود به پايان رساندند. اين نتيجه باعث شد تا شاگردان “کواچ” با انگيزه بالاتري در برابر حريف خود صف آرايي کنند.

در ست اول اين بازي حساس و مهم ملي پوشان کشورمان که به قول “سعيد معروف” به تجربه برزيلي ها نتيجه بازي قبل را واگذار کرده بودن امروز با شروع طوفاني خود به حريف نشان دادند که مي توانند آنها را شکست دهند.

سانتوز که روز گذشته بهترين بازيکن برزيليها لقب گرفت امروز هم در ترکيب اصلي قهرمان آمريکاي جنوبي است. بازي با سرويس برزيلي ها آغاز شد اما اولين امتياز با اسپک “شهرام محمودي” براي تيم ايران به دست آورد وقتي دومين امتياز هم براي تيم ايران رقم خورد ملي پوشان کشورمان با روحيه بالاتري کار را دنبال کردند. آرمين تشکري سرويس خود را به خوبي زد ولي به دليل برخورد توپ به سردفاع بازيکنان تيم ايران امتياز3 براي برزيلي ها رقم خورد. بازي خوب ملي پوشان حاکي از آن است که تيم ما به انسجام تيمي مطلوب دست پيدا کرده است.

“ميرزاجانپور” که در بازي روز گذشته هم عملکرد خوبي داشت امروز هم توانست به خوبي در دفاع کناري نقش آفريني کند. تک دفاع “سعيد معروف” يک امتياز ديگر براي تيم ايران به همراه داشت. وقت استراحت فني نخست اين ست با نتيجه 8 بر5 به نفع ملي پوشان کشورمان رقم خورد.

براي نخستين بار است که رزنده از پسر خود در ترکيب شروع کننده استفاده نکرده است و به اي وي از “رافائل” در ترکيب استفاده کرده است.” لوکارلي” يکي از بازيکنان خوب برزيل در اين ديدار هم عملکرد خوبي را از خود به نمايش گذاشت. آرامش و تمرکز ملي پوشان در اين ست حاکي از آن وبد که آنها به خوبي با شرايط مسابقات هماهنگ شده اند.

“ويستو نوس” بازيکن بلند قامت برزيلي با دفاع وري تور خوب خود امتياز 8 را براي تيمش به همراه داشت وي باز هم مانع از به امتياز رسيدن آبشار “محمودي” شد و برزيليها امتياز برابر 9 را کسب کردند.

2 تيم در اين ديدار به خوبي سعي کردند اشتباهات خود را به حداقل رسانده و امتيازات را افزايش دهند. برزيليها با روي آوردن به کارهاي سرعتي امتياز 11 را کسب کردند. ملي پوشان کشورمان از ابتداي بازي اجازه ندادند که حريف در کسب امتياز از آنها پيشي بگيرد و هوشمندانه کار را دنبال مي کردند. دريافت خوب “فرهاد قائمي” مانع از به ثمر رسيدن ضربات سرويس زرد پوشان مي شود.

وقت استراحت فني دوم اين ست با نتيجه 16 بر 13 به نفع تيم ايران ثبت شد.

در اين ست تيم ايران در توپ گيري و استفاده از توپ برگشتي عملکرد موفقي داشت ملي پوشان کشورمان با بازي خوب خود نشان دادند که به يک خود باوري خوبي دست پيدا کرده اند.

سرويس “محمد موسوي” پس از برخورد با تور امتياز 14 را براي تيم برزيل به همراه داشت. پاس خوب “معروف” براي “فرهاد قائمي” امتياز 17 به نام ايران ثبت کرد.”لوکارلي” که نتوانست مقابل اسپک شهرام محمودي توپ را کنترل کند امتياز تيم ايران به عدد 18 رساند.

امتياز 19 با پاس عليزاده به “محمودي” به دست آمد اين نتيجه “رزنده” را وادار کرد تا وقت استراحت بگيرد. با توجه به اين که پاس هاي رافائل بيشتر قدرتي است باعث شده تا بازيکنان ايران که به خوبي با عملکرد بلند زن هاي برزيلي آشنا هستند آنها را مهار کنند.

خروج توپ “ويستو نوس” از زمين امتياز 21 را براي تيم ايران همراه داشت و اختلاف امتياز را به عدد 4 رساند. محمد موسوي” امتياز 22 را به دست آورد و مربي عصباني زرد پوشان را مجبور به گرفتن وقت اضافه کرد. در اين ديدار ملي پوشان کشورمان به خوبي “ويستو نوس” را مهار کردند.آرمين تشکري به طور مستقيم امتياز 24 را از سرويس براي تيم ايران به دست آورد. برخورد “مارسلو سيلوا” با ميله هاي تور باعث توقف بازي براي دقايقي شد وي از ناحيه مچ پا دچار مشکل شد.

ست اول با حساب 25 بر 18 به سود ايران تمام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا