گوناگون

صدور حکم قصاص نفس براي عامل جنايت مسلحانه

موتورسواري که در يک جنايت مسلحانه، سبزي فروشي را به ضرب گلوله کشته بود، با صدور حکمي از سوي دادگاه کيفري استان خراسان رضوي به قصاص نفس محکوم شد.

 به گزارش خراسان، «ع.س» که از سيزدهم شهريور سال ۹۱ به اتهام قتل و نگهداري سلاح کلت در بازداشت به سر مي برد، در آخرين جلسه دادگاه که با حضور وکيل مدافع وي برگزار شد، اعتراف کرد: اسلحه کلت را از قبل تهيه کرده بودم.

 آن روز به همراه چند نفر با موتورسيکلت و اتومبيل پژو به در مغازه «ع.م» رفتيم که من به تنهايي وارد سبزي فروشي شدم و گلوله اي به سمت او شليک کردم و بعد هم در حالي که کلاه کاسکت به سر داشتيم، از محل متواري شديم.

وي درباره انگيزه خود از ارتکاب اين جنايت هولناک نيز گفت: يک روز قبل از وقوع حادثه با خانمي که از بستگانم است، براي گرفتن لباس به خياطي رفته بوديم که آن زن براي گرفتن سبزي به مغازه «ع.م» رفت و آن ها با يکديگر درگيري لفظي پيدا کردند به همين خاطر من هم داخل مغازه رفتم. وقتي مرحوم به طرف من حمله ور شد، محل را ترک کرديم؛ اما روز بعد با اسلحه وارد مغازه شدم و او را به قتل رساندم.

اگر چه من قصد کشتن او را نداشتم و چون گلوله به سرش اصابت کرد، او به قتل رسيد و من با موتورسيکلت به همراه ديگر همدستانم فرار کردم. وي در ادامه افزود: نقشه قتل را در يک هتل طراحي کرديم اما اکنون پشيمانم و قبول دارم که اشتباه کرده ام.

 گزارش خراسان حاکي است: قضات دادگاه کيفري استان خراسان رضوي، پس از شنيدن اظهارات متهم و وکيل مدافع وي با توجه به محتويات پرونده، اقارير صريح متهم و همچنين تقاضاي اولياي دم، حکم به قصاص نفس وي دادند. از سوي ديگر نيز متهم اين پرونده جنايي به خاطر حمل و نگهداري سلاح غيرمجاز به تحمل ۲ سال زندان محکوم شد.

در رأي صادره از سوي دادگاه آمده است: اين رأي ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجديدنظر خواهي در ديوان عالي کشور مي باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا