گوناگون

صدور گواهي نامه تایيد صلاحيت آزمايشگاه همكار در استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مددي ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به موجب مصوبات كميته فني تاييد صلاحيت آزمايشگاه­هاي همكار يك فقره گواهينامه تاييد صلاحيت  آزمايشگاه همكار جهان معيار زاگرس  در زمينه نازل هاي عرضه سوخت مايع براي انجام آزمون در سطح استان ايلام صادر شد.

وی تصریح کرد: همچنين گواهي نامه تایيد صلاحيت این آزمایشگاه همكار که در حوزه صنايع ميكروبيولوژي نيز  به عنوان آزمايشگاه همكار فعاليت داشت به دليل داشتن شرايط لازم براي فعاليت و ارایه مستندات مربوطه ، تمديد شد.  

مددي اعلام کرد: بازنگری تمام گواهینامه های آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده، در دستور کار کارشناسان این اداره کل قرار دارد.

مديركل استاندارد ايلام افزود: به منظور نظارت بيشتر بر نحوه فعاليت آزمايشگاه هاي تاييد صلاحيت شده در استان، هرگونه افزايش دامنه فعاليت هاي آزمايشگاهي نيز مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد و در صورت مثبت بودن نتايج ارزيابي، نسبت به تمديد گواهينامه تاييد صلاحيت آزمايشگاه اقدام مي شود.

وي گفت: در صورت عدم همكاري آزمايشگاه آزمون تاييد صلاحيت شده، نسبت به تعليق گواهينامه حداقل پس از دو بار اخطار كتبي از سوي اداره كل، اقدام مي شود.

تعيين و تدوين استاندارد ملي ايران وظيفه قانوني سازمان استاندارد است

مديركل استاندارد استان ايلام با اشاره به تعريف تدوين استاندارد، گفت: استانداردهای ملی با توجه به فرهنگ، اقتصاد، نیازهای ملی و اقلیمی تدوین می شوندو تدوین استاندارد دانشی فنی است که تعیین می کند که چه کالاهایی با چه ویژگی ها، روش تولید و روش آزموني توليد شودو دامنه استانداردها بسیار وسیع و گسترده است.

محمد مددي افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تنها سازمانی در ایران است که بر طبق قانون، می‌تواند استاندارد رسمی فرآورده ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورای عالی استاندارد، اجباری اعلام کند ودر واقع یکی از وظایف قانونی این سازمان که به عنوان مرجع در کشور شناخته شده است، تعیین و تدوین استانداردهای ملی (رسمی) به استثنا مواد دارویی است.

وي ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران یکی از اعضای سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) است و بنابراین در اجرای وظایف خود، هم از آخرین پیشرفت های علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می کند و هم شرایط کلی و نیازمندی های خاص کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

مددي با اشاره به مراحل تدوين استاندارد اظهار نمود: فرآیند تدوین استاندارد به این صورت است که در ابتدا منابع بین المللی معتبر برای تدوین استاندارد یک کالا و یا خدمت، توسط متقاضی بررسی شده و پیشنهاد مربوطه جهت بررسی بیشتر به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می شودو پس از تایید و تصویب، موضوع به متقاضی که دبیر تدوین نامیده می شود، ابلاغ می شود.

وي تصریح كرد: موضوع تدوین در کمیسیون های اولیه، فنی و نهایی که کمیسیون هایی تخصصی با حضور افراد صاحب نظر می باشند، بررسی شده و پیش نویس نهایی جهت طرح در کمیته ملی به سازمان ارسال می شود. اعضاء کمیسیون های فنی را اساتید دانشگاه ها، کارشناسان استاندارد، نمایندگان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و سایر افراد صاحب نظر تشکیل می دهندو در نهایت پس از تصویب، پیش نویس تدوین، به عنوان استاندارد ملی ایران چاپ می شود.

مددي گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون 97 عنوان  پيشنهاد براي تدوين استاندارد ملي ايران توسط كارشناسان استاندارد ايلام وكارشناسان حقيقي كه داراي پروانه كارشناسي در زمينه تدوين استاندارد دارند ارائه  شده است.

محمد مددي افزود: اين  پيشنهادات تدوين در رشته های تخصصی خودرو و نيرو محرکه،  اسناد وتجهيزات اداری و آموزشی، رايانه و  فرآورده های داده ها،شيميايي وپليمر،پوشاك وفراوردهاي نساجي والياف، خدمات، مديريت كيفيت، اوزان ومقياس ها و خوراك و فراورده هاي كشاورزي است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا