گوناگون

صعود مقتدرانه ایران به مرحله نهایی

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل لهستان در هفته ششم لیگ جهانی والیبال برای اولین بار به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود کرد.

ایران دومین بازی خود در هفته ششم لیگ جهانی والیبال مقابل لهستان را با همان ترکیب همیشگی معروف، محمودی، میرزاجانپور، قائمی، غلامی، موسوی و ظریف(لیبرو) شروع کرد. انگیزه بالای بازیکنان کشورمان در حضور چهره‌های شاخصی از جمله کیومرث هاشمی،‌ رئیس کمیته ملی المپیک،‌ حامد حدادی، بهترین بسکتبالیست آسیا و حمید فرخ‌نژاد باعث شد تا 4 امتیاز اول بازی به سود آنها رقم بخورد.

حرکت ناامیدانه استفان آنتیگا سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان به طرف زنگ تقاضای وقت استراحت، حاکی از شب سخت او در هفته ششم لیگ جهانی والیبال بود. دفاع خوب بازیکنان ایران، اولین وقت استراحت فنی را در امتیاز 8 بر 3 به سود میزبان رقم زد. شروع طوفانی و بدون اشتباه ایران، سرمربی جوان لهستان را در حالی که تیمش 14 بر 7 عقب بود مجبور به استفاده از دومین وقت استراحت خودش کرد.

تعویض، تاکتیک بعدی تیم لهستان برای مقابله بازی بدون اشتباه بازیکنان ایران بود. ایران در حالی که 19 بر 12 از حریف پیش بود هنوز هیچ اشتباه منجر به امتیازی مرتکب نشده بود. ست اول بازی با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران به پایان رسید. بازیکنان لهستان اگرچه در حمله بهتر عمل کردند اما بازی پر اشتباه آنها اجازه نداد برنده زمین را ترک کنند.

ست دوم با امتیازهای متوالی بازیکنان لهستان و البته مصدومیت شهرام محمودی آغاز شد. قطر پاسور تیم ملی ایران در حالی که ایران 5 بر یک عقب بود دچار پیچیدگی مچ پای چپ شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا امیر غفور جای او را بگیرد. بازیکنان لهستان اگرچه در حمله همچنان آمار بهتری نسبت به بازیکنان ایران داشتند اما دفاع بهتر بازیکنان کشورمان در کنار بازی کم اشتباه‌تر و مهم‌تر از آن حمایت 12 هزار تماشاگر پر سر و صدای سالن آزادی باعث شد نتیجه این ست نیز 25 بر 20 به سود شاگردان کواچ رقم بخورد.

در ست سوم بازی پا به پای هم پیش رفت و شاید همین دلیل برای ایجادی تنشی هر چند اندک بین سعید معروف و بازیکنان لهستان بود که در نهایت به ثبت یک کارت زرد برای کاپیتان تیم ملی ایران انجامید. ست سوم این بازی نیز با نتیجه 25 بر 22  به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان کواچ برای اولین بار طعم حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی را بچشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا