گوناگون

ضایعات سنگبری ها بیشترین آلاینده زیست محیطی محلات را تشکیل می دهد

81218600 5791203

ˈسید علی رضا شریفیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 50 درصد از ماده اولیه واحد های سنگبری محلات به پسماند تبدیل می شود و صاحبان این واحدها با تخلیه آن در مکانهای ممنوعه، اقدام غیرقانونی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه، تخریب محیط زیست و ایجاد چشم انداز نازیبا از دیگر مشکلات تخلیه ضایعات سنگ است اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخلیه پراکنده ضایعات واحد های سنگبری ، سه مکان در سطح شهرستان محلات شامل، رقده، نخجیروان و نیموردر نظر گرفته شده است.

شریفی گفت: هشت مورد تخلیه غیر مجازضایعات در اطراف شهر محلات در سال جاری شناسایی شده و متخلفن برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس انجمن صنفی سنگبران محلات نیز گفت: 50 درصد سنگ ساختمانی از معادن محلات با توجه به نوع سنگ ،هنگام فرآوری در واحد های سنگبری غیرقابل استفاده شده و به ضایعات تبدیل می شوند که می بایست درمحل هایی تخلیه شود.

ˈحسین سروشˈ افزود: ضعف فناوری در فرآوری سنگ ساختمانی عامل اصلی ضایعات در تولید سنگ در شهرستان محلات است.

وی با بیان اینکه ضایعات سنگ ساختمانی از معادن محلات درجایی کاربرد ندارد افزود: این ضایعات برای نسل های آتی به عنوان ذخایر قابل استفاده خواهد بود ومی توان با استفاده از فناوری در صنایع ساختمان، لاستیک سازی، پتروشیمی و فولاد مورد استفاده قرار گیرند..

سالانه چهار میلیون تن سنگ خام معادل 12 میلیون مترمربع در 300 واحد سنگبری محلات ازتوابع استان مرکزی تولید می شود.ک/3

2482

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا