گوناگون

انتخاب رئيس جمهور لبنان ناکام ماند

پارلمان لبنان بار ديگر در تلاش براي انتخاب رئيس جمهور و پايان دادن به خلأ رياست جمهوري ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني المنار، منار صباغ احمد خبرنگار اين شبکه در بيروت در گفتگويي از مقابل پارلمان لبنان درباره جلسه امروز پارلمان اين کشور براي انتخاب رئيس جمهور که ششمين جلسه براي اين منظور به شمار مي رود گفت: جلسه ششم نيز تفاوتي با جلسات سابق نداشت و تنها تفاوت آن اين بود که اين جلسه تکراري تر و خسته کننده تر بود و نمايندگان پارلمان بخصوص نمايندگان چهاردهم مارس ديگر تلاشي از خود نشان نمي دهند.

آنها در جلسات سابق با وجود آن که مي دانستند حد نصاب تامين نمي شود اما تلاش مي کردند خيلي زود در محل پارلمان حاضر شوند و شايد هدف آنها اين بود که اظهارات بيشتري عليه گروه هشتم مارس و  فراکسيون تغيير و اصلاح ايراد کنند اما امروز مسئله حتي حضور رسانه ها متفاوت بود. آنچه قطعي به نظر مي رسد اين است که جلسه امروز هيچ تغييري ايجاد نخواهد کرد و به جلسات شکست خورده سابق خواهد پيوست.

عبدالمجيد صالح نماينده پارلمان از فراکسيون توسعه و تغيير در گفتگويي با خبرنگار المنار درباره ماجراي انتخاب رئيس جمهور گفت: اوضاع سياسي هيچ تغييري نکرده  و ماجرا بيشتر شبيه يک نمايش است. هيچ توافق و اجماعي وجود ندارد. بايد در عرصه سياسي بخصوص موضوع رئيس جمهور توافقي، انقلابي صورت گيرد. ارتباطاتي که بين فراکسيون هاي بزرگ برقرار شده است و ديداري که بين نبيه بري رئيس پارلمان و ميشل عون صورت گرفته است بخشي از تحرکات سياسي براي گشودن کانال هاي جديد و تغيير اوضاع تکراري کنوني و اصرار بر برگزاري جلسات با نامزدهايي است که هيچ شانسي ندارند.

وي در ادامه در خصوص حد نصاب جلسات گفت: ما هميشه به درخواست نبيه بري در جلسات (انتخاب رئيس جمهور) حضور داشته ايم و حضور خود را يک وظيفه قانوني مي دانيم.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر جلسه به حد نصاب برسد، رئيس جمهور انتخاب خواهد شد، گفت: انداختن توپ به زمين گروه هشتم مارس به معناي ايجاد ابهام و مثل اين است که يک بمب دودزا پرتاب شود تا اوضاع از نگاه ها پنهان بماند. طرح اتهامات مستقيم بايد متوقف شود. نتيجه اين کارها از قبل مشخص است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا