گوناگون

برزیل به دنبال افزایش صادرات گوشت به ایران

81188877 5739058

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بلومبرگ، نری گلر وزیر کشاورزی برزیل افزود: این کشور آمریکای جنوبی قصد دارد به عنوان بخشی از هدف افزایش 15درصد در سال به صادرات گوشت گاو و مرغ به مذاکرات با روسیه ، ایران و امارات متحده عربی ادامه دهد.

وی افزود: دولت دیلما روزف، رییس جمهوری برزیل در پی استفاده از تصمیمات اتخاذ شده در نشست هفته پیش سازمان جهانی بهداشت حیوانات در کمک به افزیش سهم بازار برزیل از بازار پروتئین جهان است.

وی خاطر نشان کرد: در نشست پاریس، برزیل موقعیت کم خطر این کشور در بیماری جنون گاوی را ابقا کرد و به جمع 24 کشوری صعود کرد که عاری از بیماری های پا و دهان هستند.

گلر یادآور شد : ما با روسیه در زمینه صادرات گوشت به این کشور و باز کردن هر چه بیشتر بازار آن برای صادرات گوشت گاو، مرغ و خوک به طور جدی در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: من با مسوولان کشورهایی مانند روسیه، ایران و امارات متحده عربی ملاقات خواهم کرد و نمایندگان صنایع برزیل نیز راه های بهبود صادرات را بررسی می کنند.

وزیر کشاورزی برزیل تصریح کرد: همچنین با توجه به وضع محدودیت صادرات گندم توسط آرژانتین، برزیل برای افزایش خرید گندم از روسیه نیز در حال مذاکره با این کشور است.

پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین توسط روسیه در ماه مه (اردیبهشت)، خطر افزایش تحریم علیه اقتصاد روسیه را کاهش داد.

اقتصام(6)1063**1336

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا