گوناگون

فقدان صنایع تبدیلی در دزفول موجب بی رغبتی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است

81188874 5739025

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ˈ حبیب الله آصفی ˈ در نشست شورای اسلامی شهرستان دزفول در شهر میانرود با اشاره به مشکلات اقتصادی این شهرستان افزود:به دلیل سیاست های غلط گذشته ، بخش کشاورزی متحمل خسارات سنگینی شده است.

وی افزود:با وجود این مشکلات سالانه حجم زیادی محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود و باید برای فروش این میزان محصول متنوع برنامه ریزی کرده و به دنبال بازار فروش بود.

آصفی گفت:حجم پول در گردش و نقدینگی در دزفول بسیار بالاست ولی به دلیل نوسانات قیمت ارز،بالا رفتن قیمت دلار و یک سوم شدن قیمت ریال و بی ثباتی قیمت ها ،سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری ندارند.

وی اولویت برنامه های دزفول را فروش محصولات کشاورزی بیان کرد و گفت: آب و خاک کشاورزی و محصولات کشاورزی تولید دزفول بسیار با کیفیت است اما دستگاه های اجرایی در این زیمه به خوبی فعالیت نمی کنند.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به حجم بالای تولید صیفی جات در این شهرستان افزود:امسال شاهد افزایش حجم صادرات به روسیه ، ازبکستان و آذربایجان بودیم اما به دلیل مشکلات داخلی پیش آمده در کشورهای عراق و اوکراین ضربه بزرگی به کشاورزی منطقه وارد شد و باعث شد حدود 600 هزار محصول صیفی جات دزفول در منطقه تلنبار شده و قیمت سایر محصولات را نیز پایین بیاورد.

وی به اعضای شوراهای شهرستان دزفول پیشنهاد کرد از سیاست های خود در صنعت کشت استفاده کنند تا شاهد انقلابی در حوزه کشاورزی باشیم.

آصفی بازدهی باغات دزفول را بسیار پایین دانست و گفت: به رغم ظرفیت بالای منطقه در کشت و تولید محصولات گرمسیری ، کشاورزان منطقه در خصوص کشت و تولید سایر محصولات گرمسیری از قبیل کیوی هیچ گونه دانشی ندارند.

فرماندار ویژه دزفول آمادگی فرمانداری دزفول را برای استفاده از تکنولوژی کشاورزان شهرهای دیگر اعلام کرد وگفت:دانش کارگران بخش کشاورزی دزفول از سایر شهرها بیشتر است که باید از این فرصت استفاده کرد و برنامه کشت های جایگزینی و اصلاح نژاد مرکبات را در منطقه اجرا کرد.

وی در خاتمه افزود:تلاش می شود امکانات موجود در دزفول به عدالت در مناطق مختلف شهرستان توزیع شود چرا که همه اقشار جامعه اعم از شهری و روستایی در کنار هم در طول جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادند و مقاومت کردند.

در این نشست اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه دزفول در خصوص مشکلات این شهرها به ویژه مشکل مجتمع های دامپروری به بحث وتبادل نظر پرداختند.ک/2

7278/648

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا