Mihanpostگوناگون

ضرورت افزایش همگرایی در امور ایمنی واحدهای وزارت صنعت

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول یاراحمدی در دومین نشست سراسری مدیران بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام ضرورت افزایش همگرایی در امور ایمنی، محیط زیست و انرژی واحدهای تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌ها و اهداف کلان این وزارتخانه در زمینه پیاده‌سازی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی HSE2 به دنبال خط مشی اعلامی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص رویه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در سال ۹۳ به‌ طور جدی دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: نمایندگان HSE (امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی) سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در رویکرد سال جاری می‌بایست به همگرایی و هم‌افزایی مجموعه خود همت گمارند.

به گفته یاراحمدی، این بیانیه با چشم‌انداز مواردی نظیر حذف منابع مخاطرات بالقوه، حذف هرگونه صدمه جانی و پیشگیری از هرگونه آسیب و پیامد به محیط زیست منطبق با قوانین موجود و در راستای راهبردها و اهداف برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بیانیه عملیاتی دارای ۱۴ بند جامع و کامل است افزود: در بندهای یاد شده به طور تشریحی وظایف نمایندگان HSE سازما‌ن‌ها و شرکت‌های تابعه آورده شده است‌. مدیرکل دفتر امور ایمنی، محیط زیست و انرژی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ استان کشور دارای ساختار  HSE چهار نفره و ۱۶ استان مابقی ساختار سه نفره دارند و این در حالی است که سابق بر این در اکثر استان ها تنها یک نماینده HSE وجود داشت.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تأکید بر حل مشکلات ساختاری، قانونی، منابع انسانی و فراهم آوردن بستر برای توسعه فعالیت‌های HSE در سازمان ها و شرکت‌های تابعه وظیفه ذاتی ما است افزود: طی سلسله نشست‌هایی که با روسای سازمانها، معاونین ستادی و صفی وزارتخانه و سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم اینگونه موارد حمایتی دنبال می‌شود.

یاراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در قبال حوادث صنعتی و معدنی هرگونه اقدام می‌بایست همراه با پاسخگویی فنی بوده که در این امر داشتن سرعت عمل لازم است. وی گفت: دسته‌بندی صنایع براساس آلایندگی آنها همچنین طبقه‌بندی پسماندهای صنعتی و معدنی و نحوه مدیریت آنها به تفکیک هر استان بزودی ابلاغ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا