گوناگون

طرحهای با پیشرفت بیش از 70 درصد تامین اعتبار شوند

81224955 5801883

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور حاکی است، علی نورزاد در نشستی با غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، افزود: بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، سبب دستیابی به اهداف تعیین شده توسط وزارت راه و شهرسازی خواهد شد که این مهم نیازمند تامین اعتبارات مناسب برای اتمام پروژها است.

مدیرعامل شرکت یادشده، اضافه کرد: با توجه به تعامل مناسبی که میان دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی برقرار شده، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از فرصت ایجاد شده برای افزایش تعاملات به ویژه با کمیسیون های تخصصی استفاده خواهد کرد.

نورزاد اظهار امیدواری کرد: نتیجه تعاملات با مجلس، به تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و در نهایت توسعه کشور منجر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیشرفت کشور در گرو تعاملات قوا و زیربخش های آنها با یکدیگر است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای شتاب بخشیدن به ساخت پروژه ها به پشتیبانی قوای مقننه و قضائیه نیازمند است.

نورزاد بحث تخصیص اعتبارات و تملک و ارزیابی پروژه ها را که دو محور اساسی توسعه زیرساختها محسوب می شود، مرتبط با قوای مقننه و قضاییه دانست که برای پیشبرد پروژه ها و حل چالش های مربوطه، نیازمند همکاری تنگانگ میان هر سه قواست.

وی برگزاری نشست ها میان مسئولان اجرایی با کمیسیون های مجلس شورای اسلامی را برای ارایه نقاط ضعف و قوت، بررسی چالش ها و فرصت ها بسیار مفید دانست و گفت: انتظار می رود نتیجه اینگونه جلسات، موجب تبدیل تهدیدها به فرصت شود.

نشست یادشده، در رابطه با بودجه سال جاری، بودجه پیشنهادی سال 1394 و راهکارهای افزایش اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد.

در این جلسه اعلام شد، دولت یازدهم توسعه شبکه ریلی را به عنوان استراتژی خود دنبال می کند و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز قول مساعد داد تا کمیسیون همکاری های لازم با دولت را به منظور افزایش بودجه شبکه ریلی انجام دهد.

تاجگردون از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست تا با رویکرد توسعه متوازن، شبکه زیرساخت های حمل و نقل در استان های محروم را توسعه دهند.

اقتصام (1)1559**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا