گوناگون

طرح هادی به مدیریت پسماند برخی روستاهای اردبیل بی توجه است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش عصر سه شنبه در نشست مشترک با محیط بانان اردبیل گفت: مدیریت پسماند دغدغه جدی در روستاها است و حتی بی توجهی به آن در روستاهای برخوردار از طرح هادی نیز دیده می شود.

وی افزود: با وجود اینکه زباله در شهر به شکلی جمع آوری و دفع می شود، اما پسماند روستایی در برخی روستاها حتی در مبادی ورودی روستا نیز به وفور انباشته شده است.

وی به ضرورت دخالت محیط زیست در مدیریت پسماند استان تاکید کرد و بیان داشت: باید شیوه ای برای دهیاران و بخشداران تدوین شده و در اختیار آن ها قرار گیرد.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: محیط زیست باید طرح موضوع کند و در ادامه نهادهای دیگر را در جهت رفع مشکل بسیج سازد.

خدابخش با یادآوری جلسه مشترک با شهرداری اردبیل در خصوص طرح های مدیریت پسماند ادامه داد: با وجود اینکه زباله تولیدی کشور 10 برابر کشورهای پیشرفته است اما سرمایه گذار تولید برق از زباله مقدار زباله تولیدی برای استخراج برق را کافی نمی داند.

وی نقش محیط زیست در آگاه سازی شهروندان را ضروری خواند و عنوان کرد: برای اجرای طرح های مدیریت پسماند باید NGO ها نیز فعال شوند.

توسعه شهر اردبیل همراه با تخریب زیست محیطی بود

به گفته استاندار اردبیل  در حفاظت از محیط زیست استان غفلت شده و امروز نتایج این غفلت دامنگیر مدیریت این عرصه شده است.

خدابخش اضافه کرد: نمونه بارز آن در طرح های توسعه شهر اردبیل بود که اغلب بدون در نظر گرفتن عوارض زیست محیطی اجرا شده است.

رئیس شورای اداری استان معتقد است از بین رفتن پارک ملی به بهانه احداث ساختمان استانداری، از بین رفتن پوشش درختی مسافت اردبیل تا نمین و از بین رفتن منابع آبی بخش هایی از توسعه بی محابا است.

وی تاکید کرد: هر چند ایجاد فضای مسکونی ضروری است اما نباید به بهانه تخریب محیط زیست حاصل شود.

پیوست زیست محیطی ساخت و ساز ها کنترل شود

استاندار اردبیل در ادامه صحبت های خود به اجرای طرح پیوست زیست محیطی ساخت و ساز ها اشاره کرد و افزود: کنترل این مهم از سوی محیط زیست استان ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: محیط زیست در صورت مشاهده بی توجهی باید نیروهای خود را بسیج کرده و با اقدام مخرب محیط زیست مقابله کند.

خدابخش نقش رسانه ها در این خصوص را کلیدی خواند و افزود: رسانه نیز باید نقد و اعتراض قاطع نسبت به تخریب محیط زیست داشته باشد.

استاندار اردبیل معتقد است با افزایش جمعیت حفاظت از محیط زیست اهمیت ویژه یافته و به عنوان یکی از مهم ترین وظایف  تمامی دستگاه ها تبدیل می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا