گوناگون

عدم شناخت از فضای مجازی تهدیدی برای جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدغلامرضا حسینی بعد از ظهر سه‌شنبه در نخستین کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان در سال جاری اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی در کنار همه فواید خود، معایب زیادی دارد و هنر این است که در کنار این معایب بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم.

وی جهانی و فرامرزی بودن، وابسته به زمان و مکان خاص نبودن، دسترسی به آخرین اطلاعات به صورت آسان، جذابیت و تنوع، پنهان ماندن هویت و انتشار سریع اطلاعات را از جمله ویژگی‌های فضای مجازی عنوان کرد.

ایران بالاترین سهم رشد کاربر را در خاورمیانه دارد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 45 میلیون و 100 هزار نفر کاربر ایرانی در فضای مجازی وجود دارد، تصریح کرد: ایران بالاترین سهم رشد کاربر را در خاورمیانه دارد.

حسینی اضافه کرد: این در حالی است که تنها دو میلیون نفر از این افراد به دنبال جستجو کارهای علمی و کاری در این فضا هستند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های شدید از سوی دشمنان در چند سال اخیر، یادآور شد: همه این تحریم‌ها در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته اعلام کرد ایران در فضای سایبری نباید هیچ محدودیتی داشته باشد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نرم‌افزارهایی از جمله وایبر، وی‌چت و لاین را از جمله نرم‌افزارهایی عنوان کرد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و تهدیدهای زیادی را برای جوانان ما به دنبال دارند.

حسینی با انتقاد از رشد روزافزون کابران رایتل در کشور، یادآور شد: هر چند علمای زیادی مردم را از استفاده از این سیم کارت منع کرده‌اند اما بازهم شاهد فعالیت وسیع این اپراتور در کشور هستیم و با حضور آن تهدیدات زیادی در انتظار خانواده‌ها است.

 وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما به واسطه عدم شناخت از فضای اینترنتی است، بیان داشت: خراسان جنوبی نخستین استان کشور بود که سرقت اعضای بدن و قتل‌های اینترنتی را بررسی کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مسائل اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا هستند ضعف بنیان خانواده است، بیان داشت: در حال حاضر 10 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا به خاطر اختلافات خانوادگی متأثر از فضای مجازی است.

حسینی ادامه داد:حدود 60 درصد از این پرونده‌ها در بحث کلاهبرداری و 30 درصد نیز در رابطه با مسائل جانبی و غیراخلاقی فضای مجازی است.

وی کم‌رنگ شدن باورهای دینی و شرکت کردن در جلسلت مذهبی، روی گردانی از احکام الهی، تغییرات فاحش در شیوه لباس پوشیدن و آرایش مو، آلوده شدن به گناهان اخلاقی و جنسی و بیماری‌های مهلک خانمان‌ سوز و بی علاقگی به وطن را از جمله تهدیدات فضای مجازی برای جامعه اعلام کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه جرائم اینترنتی جرائم روز هستند و همه مردم با آن درگیر بوده بنابراین نیاز است برنامه‌ریزی مدونی برای آن داشته باشیم.

حسینی از همه مردم خواست تا زمانی که نسبت به ابزارهای اطراف خود شناخت و آگاهی ندارند، هیچ گاه از آن استفاده نکنند چراکه این کار سبب بروز اتفاقاتی می شود که گاهی اوقات امکان برگشت برای آن وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا