گوناگون

عده‌اي حقوق اقليت‌ها‌ و اقوام را برنمي‌تابند

دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌ها‌ي ديني و مذهبي در صفحه خود در فيس بوک نوشت: عده اي اساسا نام بردن از حقوق اقليت‌ها‌ي مذهبي‌و‌ديني و اقوام را برنمي‌تابند.

به گزارش ايرنا، در متن پيام علي يونسي دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌ها‌ي ديني و مذهبي در فيس‌بوک آمده است: هدف از راه‌اندازي اين صفحه براي من ايجاد يک راه ارتباطي مستقيم و بي واسطه با شما بوده است. دراين مدت خيلي از افراد چه موافق و چه مخالف اظهار‌نظر مي‌کنند و مجموعا پيداست که انتظارات و توقعات طيف وسيعي از موضوعات را شامل مي‌شود از توقعاتي که گاهي خارج از ظرفيت قانوني و حتي تجزيه طلبانه است گرفته تا مطالبات سخت‌گيرانه‌اي که هيچ حقي براي اقوام و اقليت‌ها قايل نيستند.

وي آورده است: هدف اين بود که از اين طريق بدون محدوديت و مرزهاي مرسوم با واقعيت‌ها‌ روبرو شويم. بسياري از مطالب و پيام‌ها‌ي دوستان هم مويد نتايجي بود که در اين مدت با همفکري همکارانم با آن مواجه شده‌ايم.

در اين پيام چند نکته مهم يادآوري شده و در نکته اول آمده است: اين دستياري يک سمت جديد در دولت است و هيچگونه سابقه‌اي در دولت‌ها‌ي قبل ندارد و از اين جهت هيچ ساختار و هدف‌گذاري با تعريف قبلي در اين باره وجود نداشته است، بر اين اساس در مدت 8 ماهه گذشته و قبل از تعيين ساختار و تعريف ماموريت‌ها‌ تنها تلاش کرده ام از طريق ارتباطات شخصي و با استفاده از مجموع پتانسيل دولت براي پيگيري برخي مشکلات تلاش کنم.

در نکته دوم اين پيام آمده است: عمده مسايل و مطالبات بر دو دسته قابل تقسيم بندي است اول مطالبات سريع و کوتاه مدت و دوم مطالبات دراز مدت و زمان بر. از منظر ديگر مطالبات يا جنبه مذهبي و قومي‌دارند مثل آموزش زبان مادري و مطالبات اهل سنت و يا جنبه منطقه‌اي و اقتصادي دارند همچون اشتغال و رفع محروميت. من تلاش مي‌کنم پيگير اينها باشم به خصوص مطالباتي که در کوتاه مدت قابل اجرا هستند و جنبه قومي‌و مذهبي دارند. مشکلات اقتصادي و مساله مشارکت در مديريت‌ها‌ زمان بر هستند و نياز به صبر بيشتري دارند.

در نکته سوم نيز آمده است: عده‌اي از دو طرف درباره اين موضوعات فشار مي‌آورند، عده اي اساسا نام بردن از حقوق اقليت‌هاي مذهبي‌و‌ديني و اقوام را برنمي‌تابند و از آن طرف افرادي که مدام به دنبال بالا بردن توقعات هستند و برخي مطالبات فرعي را به جاي مطالبات اصلي جا مي‌زنند مانند زبان مادري که يک مطالبه است اما مطالبه اولويت دار براي عامه مردم نيست، تاکيد بيش از حد بر اين نوع موضوعات کار را بر خدمتگزاران شما در دولت سخت خواهد کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا