گوناگون

عده ای به نام اسلام، مسلمان کشی را باب کرده اند

81198470 5756197

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهدی چمران روز پنجشنبه در ششمین اجلاس شورای عالی استانها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی و با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام زمان (عج) گفت: ان شا الله ما در دوران برقراری عدل و عدالت ایشان بتوانیم روزگارانی را به سر ببریم و خداوند این توفیق را به ما عطا کند که چنین روزهایی را درک کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم این دوران پر از ظلم و جنایتی که وجود دارد و کسانی که نام اسلام را بر خود نهادند، مسلمان کشی را باب کردند و بزرگترین دشمنی و فجایع را در کشورهای اسلامی انجام می دهند، سریع به پایان برسد.

رئیس شورای عالی استانها تصریح کرد: ان شا الله با ظهور حضرت مهدی(عج) شاهد باشیم که همه این نابسامانی ها در هم پیچیده شود و عدل و عدالت واقعی تحقق یابد.

چمران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی گفت: سخنان ایشان همیشه رهگشا بوده و دریچه های نو را در جلوی ملت ما و حتی ملتهای مسلمان منطقه و ملتهای دیگر در بند باز کرده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر خودباوری و پیشرفت علمی گفت: خوشبختانه در این سالها شاهد پیشرفتها در زمینه های مختلف بودیم و همانگونه که رهبری فرمودند شکاف و عقب ماندگی هایی در تکنولوژی روز داریم که آن را باید با حرکت جهادی پر کنیم.

رییس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه این عقب ماندگی با حرکتهای معمولی روزمره جبران نمی شود، اظهار داشت: من در دانشگاه گفته ام که ما یک اختلاف فاز با دنیا در علم داشتیم که اگر با همان سرعت رایج دنیا جلو برویم، هیچ وقت به آنها نمی رسیم. باید جهشی و سریع این فاصله را بپیماییم و خودمان را برسانیم.

چمران افزود: ما باید با سرعت این عقب ماندگی را جبران کنیم. امروز حرکت انقلاب اسلامی به گونه ای است که می توانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما پایه گذار حرکت علمی آموزش و پرورش است، افزود: باید پایه های علمی قوی شود و در مسیر خودباوری و آموزشی گام برداریم؛ البته نه تنها آموزش درس و کتاب بلکه در جایگاهی که آن تشنگی دنبال علم رفتن در دانش آموزان ایجاد شود که در نتیجه المپیادهای جهانی این مساله را دیده ایم.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با برنامه ریزی صحیح باید بتواند جبران گذشته داشته باشد و روحیه علم آموزی را از دوران دانش آموزی فرزندان ما تقویت کند، تصریح کرد: ما در تولید جزو چند کشور اول جهان هستیم ولی در بسیاری از تکنولوژی ها عقب ماندگی داریم و باید این را پر کنیم. آغاز این مساله هم از آموزش و پرورش است.

چمران در پایان گفت: آرزو می کنیم این آرزوی دیرین که آموزش و پرورشی پویا و در مسیر اسلام داشته باشیم تا فرزندانی برومند تحویل جامعه بدهیم، هر چه زودتر تحقق یابد.

فراهنگ *9303*1429 **1449

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا