گوناگون

عضو اتاق تعاون قزوین: برای رفع بیکاری، الگوی مُسکن استفاده نشود

عضو اتاق تعاون قزوین ضمن تاکید بر استفاده نکردن از الگوهای مُسکن برای رفع بیکاری گفت: موانع فعلی اشتغال زنان را باید شناسایی کرد تا بدون دغدغه وارد اجتماع شوند و برای این منظور باید به سمت مشاغل پایدار گام برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، عادلی فر، عضو اتاق تعاون قزوین در سومین نشست کارگروه اشتغال زنان که در جهاددانشگاهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید مشاغل را به دو بخش مختص زنان کم سواد و برخی برای فارغ‌التحصیلان تقسیم بندی کرد تا بر این اساس تشکل‌های قوی تشکیل شوند.

کوروش‌زاده، نماینده اتاق بازرگانی صنایع و معادن قزوین در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های صنعت متناسب با بازارهای جهانی نیست و توان اقتصادی کشور برای بازارهای داخلی محدود است و باید برای ورود به بازارهای جهانی آماده شویم.

وی ادامه داد: برای افزایش صادرات غیرنفتی باید از واردات بی‌رویه جلوگیری کرد و علاوه بر آن با آموزش متناسب، فرهنگ کار را نیز تغییر داد.

میرزایی جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین نیز تصریح کرد: براساس آمار موجود، استان قزوین یک میلیون و 201 هزار و 505 نفر جمعیت دارد و از این تعداد 591 هزار و 761 نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند که 49.2 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گفته‌ی جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین 71.87 درصد جمعیت قزوین بین سنین 15 تا 64 سال هستند که جمعیت فعال را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به تمام افراد 10 ساله و بیشتر که امکان مشارکت و اشتغال برای آن‌ها مهیا باشد جمعیت فعال اقتصادی اطلاق می‌شود که شامل افراد شاغل و بیکار است.

میرزایی با اشاره به اینکه به کار کمتر از 44 ساعت در هفته اشتغال ناقص می‌گویند، افزود: نرخ بیکاری در سال 91، 12.1 درصد بوده است و نرخ بیکاری زنان در این مدت 17.5 درصد بوده و این در حالی است که نرخ بیکاری در مردان 10.9 درصد بوده است.

وی افزود: در سال 91 سهم شاغلان استان در بخش‌های کشاورزی 21.6، صنعت 36.9، خدمات 41.4 و خصوصی 87.9 درصد بوده است، همچنین در سه ماهه نخست سال جاری نرخ مشارکت استان 37.1 درصد، نرخ بیکاری 10.7، سهم اشتغال در کشاورزی 19.6، صنعت 33 و بخش خدمات نیز 47.3 درصد به ثبت رسیده است.

جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اعلام اینکه در سال 91 بالغ بر 10 هزار نفر توسط کاریابی‌ها به کار گمارده شده‌اند، تصریح کرد: از سال 88 تاکنون تقاضایی در بخش صنعت وجود ندارد و باید برای آمادگی و سامان دادن به بهم ریختگی‌های شغلی بسته‌ای را آماده کرد.

میرزایی یادآور شد: برگزاری دوره آمادگی شغلی سبب افزایش مهارت در فضای کسب و کار خواهد شد و علاوه بر آن با ساماندهی مشاغل خانگی و عرضه آن‌ها به بازار می‌توان گام خوبی برای کاهش نرخ بیکاری زنان برداشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا