گوناگون

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: قدرت خرید مردم را باید افزایش داد

81174507 5713501

محمداسماعیل سعیدی عصرجمعه در برنامه مناظره شبکه یک سیما با محور سبد حمایتی دولت با بیان این که سبد کالا برای رفع نیاز بخشی از اقشار جامعه است، خاطرنشان کرد: برای انجام این کار باید نظام برنامه ریزی دقیق با اطلاعات کارشناسی وجود داشته باشد و اگر اطلاعات دقیق نباشد، مشکل توزیع پیش خواهد آمد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مبنای برنامه ریزی ها باید اطلاعات دقیق باشد و خانوارها، اقشار آسیب پذیر جامعه و نوع خواست های آنها را در نظر بگیریم، افزود: همه مردم نیازمند سبد کالای مواد غذایی نیستند، بلکه خواهان کمک های درمانی هستند. شیوه اعمال این سیاست حمایتی باید تغییر کند یعنی شان و منزلت مردم را رعایت کنیم.

سعیدی با بیان این که باید به مردم قدرت خرید داد، گفت: مردم باید خودشان انتخاب کنند که چه چیزی می تواند احتیاجاتشان را رفع کند.

وی در مخالفت با پرداخت یارانه نقدی گفت: البته مخالف سبد کالا هم هستم، در عین حال چون بن کالا می تواند به مردم قدرت خرید می دهد، گزینه مناسبی تری برای پرداخت یارانه ها است.

سی و پنجمین برنامه مناظره شبکه یک سیما امروز با حضور کارشناسان و صاحبنظران به موضوع سبد حمایتی دولت پرداخت.

کدام راه را برای تامین امنیت تغذیه خانواده های نیازمند کارآمدتر می دانید؟ 1.ارائه سبد کالا 2.ارائه بن مواد غذایی و 3. پرداخت نقدی ، سوال نظرسنجی این هفته برنامه مناظره است.

سیام(3)**9103**1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا