گوناگون

عمره برای جوانان نقش سازندگی دارد

81153119 5675801

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «نجف نجفی روحانی» در جلسه هم اندیشی روحانیون و مدیران کاروان های دانشجویی و نماینده ستاد عمره دانشگاهیان در مدینه منوره این موضوع را عنوان کرد.

وی کار با جوان را مهم، سخت و شیرین خواند و گفت: افرادی که می خواهند برای جوانان کار فرهنگی کنند باید صبور، با حوصله، دارای سعه صدر و مهربان باشند.

به گفته نجفی روحانی، جوان روحیه صدق، صفا و نشاط و حق جویی دارد، با توجه به روحیه کنجکاوی، پرسشگری و انتقادی آنها کار با آنها کار هر شخص نیست.

وی، عمره دانشجویی را بسیار ارزشمند و پرفایده دانست و افزود: کسانی که نسبت به اعزام جوانان و دانشجویان انتقاد می کنند، ارتباط نزدیک با آنها ندارند، اگر در یک سفر با آنها همراه می شدند، قضاوت آنها تغییر می کرد و برخی از نقاط ضعف حاشیه ای آن را در مقابل آثار فراوان فرهنگی، معنوی و فکری نادیده می گرفتند.

نجفی روحانی تفاوت های عمره عادی و عمره دانشجویی را زمین تا آسمان دانست و گفت: عمره برای افراد عادی نقش تعمیری و بازسازی دارد اما برای جوانان نقش آماده سازی و سازندگی را ایفا می کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست پیرامون زمان اعزام، بسته های فرهنگی، هتل های محل اسکان دانشجویان، برنامه های زیارت دوره و برگزاری همایش ها و برنامه های قبل و بعد از سفر و نیز افزایش سهمیه مباحثی مطرح شد.

اجتمام ** 1880 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا