گوناگون

غدیر بستر وحدت همه مسلمانان جهان در سایه اسلام ناب است

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی ظهر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: غدیر خم زمزمه‌ عرفانی و اقیانوس بزرگ و با عظمتی است که خورشید آسمان ولایت در آن درخشید.

وی همچنین دستیابی به معرفت دقیق در زمینه غدیر را در گرو اجرای کارهای زیربنایی و غنابخشی به فعالیت های فرهنگی دانست و برضرورت بازخوانی ابعاد گوناگون واقعه بزرگ غدیر خم در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی امام علی (ع) برای مردم جهان است.

وی افزود: این دهه با فضیلت فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه است و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

فاضلی تصریح کرد: سعادت، عزت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت در گروی حمایت از امامت و ولایت است.

وی تاکید کرد: اهمیت ولایت در جامعه باید به خوبی بازگو شود چرا که ولایت اصل و اساس دین مبین اسلام بوده و بدون شک اسلام بدون ولایت ابتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیام غدیر را ولایت پذیری، قرآن و عترت دانست و گفت: غدیر به مهمترین و تعیین کننده ترین مسئله پرداخته و الگوی زندگی اسلامی را ارائه داده است.

وی افزود:  رفتار، منش و خصوصیات شخصیتی حضرت علی (ع) بهترین الگو برای تربیت جوانان و نوجوانان است بنابراین دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید برای انتقال ابعاد شخصیتی این امام همام به آحاد جامعه مبادرت ورزند.

فاضلی اذعان داشت:  توجه به تبیین ابعاد مختلف، عظمت و اهمیت این واقعه تاریخی و الهی می تواند بهترین دستور برای دستیابی به سعادت باشد.

وی همچنین روز غدیر را روز اکمال دین و اتمام نعمت دانست و افزود: بشریت با تمسک به آموزه‌ های غدیر می ‌تواند به صلاح و رستگاری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه غدیر جریان زلال ولایت بود که از سرچشمه وحی جوشید، یادآورشد: جهان اسلام امروز بیشتر از همیشه نیازمند آشنایی با فرهنگ غدیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا