گوناگون

زنان ایرانی نقش اساسی در امور بین المللی، علمی، ادب و فرهنگ دارند

به گزارش خبرنگار مهر، هی کیونگ چوی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح رسمی اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در خصوص زنان و میراث فرهنگی ناملموس از دیدگاه ICCN اظهار داشت: ایران صاحب زنان بزرگ و نقش آفرینی در طول تاریخ بودند به گونه ای که می توان از پروین اعتصامی (شاعر ایرانی) و مریم میرزاخانی که صاحب پر قیمت ترین جایزه ریاضیات درعرصه بین المللی شد، نام برد.

وی بیان داشت: زنان ایرانی نقش های اساسی ایفا می کنند و هم پای مردان ایرانی در تاریخ نقش آفرین بودند.

دبیر کل سازمان “شبكه همكاري بين شهري براي محافظت از ميراث فرهنگي ناملموس” با بیان اینکه زنان جایگاه خاص و ویژه ای در این سازمان دارند، خاطرنشان کرد: از این اقدام شهردار، استاندار و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که اجلاس زنان را از بخش های اصلی اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس قرار دادند، تشکر می کنیم.

وی افزود: از آنجائیکه اکثر زنان امروز همزمان در سه عرصه خانواده، جامعه و محیط کار ایفای نقش می کنند، به طور قطع با چالش های زیادی مواجه هستند.

هی کیونگ چوی با اعلام اینکه نباید گذاشت این چالش مانع پیشرفت در این سه حوزه شود، ادامه داد: نگاه ما به این چالش ها باید متفاوت باشد و زندگی را با این نگاه و حل این چالش ها به سمت جلو برد.

وی گفت: آنچه سبب پیشرفت رو به جلوی من در سه زندگی خانوادگی، اجتماعی و کاریم شده احساسم به حفظ و حراست از میراث فرهنگی ناملموس و مردم جامعه ام است.

دبیر کل سازمان “شبكه همكاري بين شهري براي محافظت از ميراث فرهنگي ناملموس” با اشاره به اینکه آنچه در این فستیوال جلب توجه می کرد حضور بیش از نیمی از زنان بود ، اضافه کرد: این حضور زنان آن هم از استان های مختلف ایران نشان از افزایش حضور زنان در ارکان مختلف اجتماع ایران است.

وی با اعلام اینکه باید از زنانی که داری اندیشه، خلاقیت و آفرینش است حمایت شود، اعلام کرد: زنان نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ ناملموس و سنت‌های زندگی، ادبیات و گفتار دارند و میراث ناملموس به نوعی همین مهارت‌های روزانه و کارهای هنری است که زنان انجام می‌دهند.

کیونگ چوی گفت: با وجود تمام فشارهایی که برای برگزاری این اجلاس در ایران بود اما به واسطه شناختی که از ایران داشتم با برگزاری این اجلاس در ایران و اصفهان موافقت کردم.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در سال 2003 و برای ثبت جهانی ارگ بم و کمک‌رسانی تیم کره‌ای به زلزله‌زدگان بم به ایران آمدم.
 
وی با اشاره به اینکه مردم ایران قلبی گرم و رفتاری مهمان‌نواز دارند، ادامه داد:  اجلاس ICCN یک اجلاس بین‌المللی است که مقر آن در یکی از شهرهای ساحل غربی کره جنوبی واقع شده است و اقدامات فرهنگی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نقش برجسته دو زن کره‌ای و در زمینه انتقال فرهنگ به این کشور، گفت: شنیده‌ام که زنان کشور ایران نیز نقش بسیار مهمی در فرهنگ این کشور دارند و در بازدیدی که از برگزاری اجلاس این جشنواره داشتم دیدم که بسیاری از عوامل برگزارکننده اجلاس از زنان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا