گوناگون

وجود 660 انجمن معلولین در سطح کشور

یحیی سخنگویی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در این نشست حدود 50انجمن از استان تهران دعوت شده بودند.

وی ادامه داد: برخی انجمن‌ها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به انجمن نابینایان،‌ انجمن ام اس، آلزایمر و ناشنواها اشاره نمود که همگی آنها در این نشست ما را همراهی کردند.

سخنگویی تصریح کرد: در این نشست راجع به نحوه تعامل انجمن‌ها با حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور صحبت شد تا این انجمن‌ها رشد کرده و بتوانند به عنوان بازدیدهای اجرایی سازمان بهزیستی در انجام فعالیت‌ها حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: 660 انجمن معلولین، 75 انجمن ناشنوایان، 120 انجمن فعال، 500انجمن در تهران و 102 انجمن معلولین عام و تخصصی در سطح کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه همه این انجمن‌ها به معلولین خدمات ارائه می‌کنند گفت: برای جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها تبادل اطلاعات بین این انجمن‌ها و سازمان انجام می‌شود تا به این وسیله بتوانیم خدمات خود را به معلولین گسترش دهیم.

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: در این جلسه انجمن‌ها درخواست‌ها و راهکارهایی داشتند که همگی در دستورکار قرار گرفت مانند انجمن ناشنوایان که راجع به آموزش زبان اشاره درخواستی داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به حامل‌های انرژی و تحمیل هزینه‌های هنگفت در انجمن‌ها و مراکز مقرر گردید جلسه‌ای با حضور انجمن‌ها برای پیگیری و برطرف کردن مسائل و مشکلات آنها به عمل آید.

انتهای‌پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا