گوناگون

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون کنسولی ، امور مجلس وایرانیان وزارت امور خارجه، ظهر پنجشنبه در این مراسم، گفت: این دفتر در سال 75 به ناحق در استان گلستان بسته شد و در حال حاضر مجدد بازگشایی شده است، فلسفه اصلی بازگشایی این دفتر در استان بین المللی کردن هر چه بیشتر استان و شناساندن توانمندیهای استان به جهان است .

حسن قشقاوی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بیان کرد: استان گلستان با وجود مرز خشکی طولانی باقزاقستان ومرز دریایی با چهار کشور حاشیه خزر و کرویدور ریلی و زمینی استانی بین المللی است ولی افتتاح مجدد این دفتر در استان می تواند به بین المللی تر شدن استان کمک کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باید در استان گلستان به فکر افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری های بیشتر خارجی در استان و افزایش توریسم باشیم ومن تمامی اختیارات خود در کنسولگری را به مسئول نمایندگی استان تفویض می کنم تا بتوانند خدمات خوب و با سرعت در این خصوص ارائه شود.

به گفته قشقاوی صدور ویزای فرودگاهی، تایید اسناد دانشجویی  برای دانشجویان و تاییدیه بازرگانی برای بازرگانان ، تصویب عقد خواهر خواندگی بین گلستان و شهرهای خواهان این موضوع و دعوت از هیات های تجاری و سیاسی به استان در راستای توسعه استان از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان است .

معاون کنسولی ، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در ادمه افزود: استان گلستان با سابقه عظیم تاریخی و پتانسیل های طبیعی و داشتن علما و نخبگان فراوان می تواند بسیار فعال تر و بهتر از گذشته در زمینه اقتصادی و تجاری و وحدت اقوام در کشور مطرح باشد .

گلستان بیست و سومین استان که دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آن افتتاح شده است

وی با بیان این که گلستان  23مین استان کشور در خصوص افتتاح دفاتر نمایندگی ها در استان ها است گفت: حضور سفرای خارجی در استان و دیدن مواهب و پتانسیل های استان می تواند به رشد و توسعه بیشتر استان کمک کند و استاندار و مسئولین استان باید زمینه ورود سفرای خارجی را به استان فراهم کنند و خود نیز در راستای گسترش روابط با دیگر کشورها و توسعه استان و بستن تفاهم نامه های تجاری و بازرگانی و فرهنگی به کشورهای دیگر در صورت لزوم سفر کنند .

قشقاوی در ادامه با بیان این که ایران کشور بسیار امنی است گفت: حضور سرمایه گذار در استان و تسهیل شدن کارها برای سرمایه گذاری وی باید در اهم و اولویت های استان باشد و سرمایه گذار باید در استان تنها با یک نفر در ارتباط باشد و باید به او احترام گذاشت.

وی در ادامه خطاب به مسئول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گرگان گفت: بخش خصوصی باید در اولویت کار شما باشد و اولویت کار شما باید در استان اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باشد و هیچ سرمایه گذاری در استان نباید معطل بماند.

معاون کنسولی و امور مجلس وایرانیان وزارت امور خارجه افزود: در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی تنها سرمایه گذاری می تواند کشور ما را به سمت توسعه سوق دهد و با بروکراسی خشن اداری نمی توان به این مهم دست یافت.

گردشگری بهترین راه دیپلماسی عمومی است

وی با اشاره به این که گلستان واقعا گلستان است و می تواند کل کشور را اداره کند گفت: گردشگری بهترین راه دیپلماسی عمومی است و ما در گام اول در دفتر نمایندگی تور میکرها را با ویزای رایگان به استان دعوت می کنیم تا بتوانند استان را ببینند و بهترین راه معرفی ارزش های انقلاب گسترش توریسم است و هیچ راهی غیر از این نیست.

قشقاوی در خصوص مذاکرات 5 به علاوه یک گفت: هفته آینده این مذاکرات مجدد آغاز می شود و همه امیدوار هستند که با وجود راه هایی که طرفین دارند اگر اختلافاتی هم هست حل شود.

وی بیان کرد: در شرایطی که ایران از امن ترین کشورهای منطقه برای فعالیت های اقتصادی است، همه مسئولین کشور از این مذاکرات حمایت می کنند و تیم مذاکره کننده نیز با رعایت خط قرمزهای نظام امیدوار هستیم اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در این مذاکرات محقق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا