گوناگون

غرب از فرصت به وجود آمده در مذاکرات هسته‌ای استفاده کند

2352485 400“وحید احمدی” نماینده مردم کرمانشاه، کنگاور و هرسین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حصول توافق مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5، گفت: نباید انتظار داشت که این مذاکرات سخت، که هر کدام از کشورها از جمله آمریکا روی مواضع خود محکم ایستاده‌اند به زودی به نتیجه و جمع‌بندی برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: اگر غربی‌ها و 1+5 در چهارچوب مقررات و معاهدات بین‌المللی صحبت کنند، حتما برنامه‌های ایران در این راستا محفوظ خواهد بود و اگر آنها نسبت به بعضی از مسائل کوتاه بیایند، چشم‌انداز رسیدن به توافق خیلی روشن خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: اگر غربی‌ها بر طبل مخالفت و انحصار طلبی کوبیده و اجازه دفاع از حق را به ایران ندهند، نمی‌توان چشم‌انداز توافق روشنی را تصور کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: باید به گروه‌های مذاکره کننده اجازه فرصت دهیم، غرب باید از این فرصت به وجود آمده استفاده کند، چرا که ممکن است این فرصت برای غربی‌ها دوباره تکرار نشود.

وی با بیان اینکه ایران به سمت مسائل نظامی منحرف نشده و همواره بر آن مصمم است، گفت: اگر غربی‌ها در این امر صادق باشند و بدانند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، نظرات ایران تامین خواهد شد.

احمدی، با بیان اینکه به نتیجه رسیدن توافقات تنها در صورتی است که غرب به دنبال حل مسئله باشد، خاطرنشان کرد: غربی‌ها باید بدانند که ایران همواره از حقوق مسلم خود دفاع کرده و اهداف خود را در چهارچوب معاهدات بین‌المللی و NPT مد نظر قرار داده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا