گوناگون

غفوری‌فرد: احمدی‌نژاد ایران را به انزوا کشاند

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بزرگان قم باید در صحبت‌هایشان دقت کنند تا دشمن از آن سواستفاده نکند و انتقادها نباید در قالب شب‌نامه پخش شود.

حسن غفوری‌ فرد در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مشکلات فرهنگی همواره در میان دغدغه‌های اصلی مردم قرار داشته و خواهد داشت، گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و بنیانگذار اصلی آن یک رجل فرهنگی مذهبی بوده و مهمترین ویژگی رهبر معظم انقلاب نیز بعد فرهنگی ایشان است.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انقلاب‌های رخ داده در جهان، افزود: در  صد سال اخیر انقلاب‌های متعددی در جهان رخ داد که عمدتا سیاسی و یا اقتصادی بوده است ولی تنها انقلابی که بعد فرهنگی داشت، انقلاب اسلامی ایران بوده است که تمام مردم در آن نقش داشتند.

*فرهنگ عامل اقتدار ایران در جهان است

وی با بیان اینکه فرهنگ ما امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد، ادامه داد: همه می‌دانند که ما در مقابل آمریکا از نظر تسلیحاتی و اقتصادی ضعیف هستیم ولی از نظر اعتقادی که عامل اصلی است، بسیار بسیار قوی هستیم و لذا می‌گویند قرن 21 ، قرن مقابله با فرهنگ‌ها است و مقابله با تانک و توپ نیست .

غفوری‌فرد گفت: امروز که بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب دغدغه‌های فرهنگی را مجددا مطرح می‌کنند و سال را مزین به نام اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌کنند، نشان از این است که فرهنگ یک مسئله تمام شدنی نیست و نباید به آن همانند احداث یک ساختمان و افتتاح آن دیده شود.

*دولت اصلاحات به فرهنگ کمتر توجه می‌کرد

وی با بیان اینکه تبدیل شورای انقلاب فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتکارات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، افزود: امام خمینی(ره) از روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ، شورای انقلاب فرهنگی را تاسیس کردند که بعد تبدیل به شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و مقام معظم رهبری از همان ابتدا در آن حضور داشتند و به قول ایشان، یک شورای بی بدیل است و از دولت هم قوی تر است چون سران سه قوه در آن حضور دارند.

این فعال سیاسی فرهنگی با بیان اینکه در زمان دولت اصلاحات،بحث اصلاحات بیشتر مطرح بود و به بحث فرهنگی کمتر توجه شد، ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که دولتی که به بحث فرهنگ توجه بیشتری داشته است دولتی بوده که مقام معظم رهبری در آن به عنوان رئیس‌جمهور حضور داشتند و البته درباره دولت آقای روحانی هم زود است که قضاوت کنیم ولی امیدواریم فعالیت بیشتری ببینیم که به نظر می‌آید امروز در زمینه فرهنگ بیشتر کار می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل بقای ما در قدرت، فرهنگ ما است، افزود: در این راستا مقام معظم رهبری که یک فرد ایران شناس و اسلام شناس کامل است، امسال را به عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند.

غفوری‌فرد با بیان اینکه ما توانستیم با تقویت ابعاد فرهنگی جامعه، هشت سال در مقابل تمام ابرقدرتهای جهان ایستادگی کنیم و آنها را شکست دهیم، گفت: در زمان‌ ابتدایی جنگ بنی‌صدر با اعزام نیروهای مردمی و سپاه به جبهه‌ها مخالف بود ولی ما با شناخت از ابعاد فرهنگی جامعه نیروهای مردمی را به جبهه‌ها اعزام می‌کردیم.

*حمایت از دولت وظیفه همگانی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه‌هایی که بر علیه دولت یازدهم در جامعه صورت گرفته است، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی حرف اصلی را رهبر معظم انقلاب می‌زند و ایشان در جشن روز مبعث گفتند که دولت یازدهم، یک دولت تازه نفس است و ما به عنوان اصولگرا باید آهنگ حرکتی خود را با رهبر معظم انقلاب تنظیم کنیم.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حمایت از دولت وظیفه همه ما است، گفت:امام خمینی(ره) هم تا زمانی که دولت خوب کار می‌کرد حمایت می‌کرد و آن زمان که نیاز به تذکر داشت، به دولت تذکر می‌داد به عنوان مثال با یک جمله که آقای فلاحی، آقای بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل می‌شود با بنی‌صدر برخورد کرد.

*امروز رهبری با همه وجود از دولت حمایت می‌کند

وی با بیان اینکه امروز رهبری با همه وجودشان از دولت حمایت می‌کنند، گفت: امروز جمهوری اسلامی در اقتدار کامل به سر می‌برد و در جنگی قرار گرفته که یک طرف آن شش کشور قدرتمند جهان حضور دارند و جمهوری اسلامی به تنهایی در طرف مقابل قرار گرفته است.

غفوری‌فرد با بیان اینکه ما نباید در چنین جنگی که سربازان خود را در خط مقدم قرار داده‌ایم، در پشت جبهه به آنها ضربه بزنیم، گفت: کسانی که از طرف جمهوری اسلامی در این جنگ شرکت کرده‌اند به نوعی افسران سایبری جمهوری اسلامی قرار دارند که در راس آنها رئیس‌جمهور است و تخریب دولت و این سربازان نظام کار پسندیده‌ای نیست.

* بزرگان قم درابراز نظرهایشان دقت کنند

وی با اشاره به هجمه های مطرح شده بر علیه دولت و رئیس‌جمهور در هفته‌های اخیر، گفت: آقای رئیس‌جمهور گفته است که مردم را نمی‌توان با شلاق به سمت بهشت برد، کاملا حرف درستی است، آن آقایان هم  می‌گویند وظیفه نظام جمهوری اسلامی آماده کردن بستری است برای انجام اعتقادات اسلامی است که این هم نقل درستی است.

این فعال سیاسی فرهنگی با بیان اینکه نظر هر دو طرف درست است و در قرآن آیاتی نسبت به آنها آمده است، افزود: پیامبر که گوش مردم را نمی‌گرفت تا مسلمان شوند، خیلی از افراد با دیدن چهره و اعمال پیامبر مسلمان شدند، البته بزرگان قم هم بایستی یک مقدار دقت کنند تا حرف‌هایشان مورد سو استفاده دشمنان نظام قرار نگیرد.

* انتقادات نباید به صورت شبنامه پخش شود

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته، مباحث کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح کردند، گفت: افراد با اندیشه‌های مختلف می‌توانند مباحث خود را آزادانه مطرح کنند و نظرات دیگران را نقد کنند ولی از تخریب بپرهیزند و صحبت‌های خود را در روزنامه و شب‌نامه مطرح نکنند.

* احمدی‌نژاد ایران را در جهان منزوی کرد

غفوری‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت‌های سازندگی و اصلاحات از نظر دیپلماسی و روابط خارجی موفق عمل کردیم، گفت: در بحث دیپلماسی و روابط بین‌الملل هم دولت آقای هاشمی و هم دولت آقای خاتمی موفق بودند ولی دولت آقای احمدی‌نژاد عملا به نوعی رفتار کرد که  ما در مقابل بسیاری از کشورهای جهان در انزوا قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی نشان داده‌است که در بحث دیپلماسی به خوبی عمل می‌کند، گفت: سفر امیر کویت بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی نشان از گسترش روابط ایران در جهان است، امیر کویت وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسید، ایشان را مرشد تمام مسلمانان جهان خطاب کرد که این امر نشان می‌دهد اگر کینه و دشمنی وجود داشت امیر کویت نه تنها به ایران سفر نمی‌کرد بلکه این حرف را نیز هرگز نمی‌زد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت یازدهم در بحث پرونده هسته‌ای ایران نیز موفق عمل کرده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داده است که اهل مذاکره و منطق است و با هیچ کشوری عداوت و دشمنی ندارد.

وی با اشاره به انتقال بررسی پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی کشور به وزارت امور خارجه در دولت یازدهم، ادامه داد: این ابتکار عملی که آقای روحانی انجام داد بسیار مثبت و سازنده بوده و نشان داد که بحث هسته‌ای ایران یک بحث امنیتی نیست و باید در زمینه سیاسی، فنی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

* در مذاکرات هسته‌ای نباختیم

غفوری‌فرد با بیان اینکه آنچه که تا امروز در زمینه هسته‌ای ایران اتفاق‌ افتاده ، تحول بزرگی بوده است، افزود: اینکه برخی‌ها می گویند ما در مذاکرات هسته‌ای باختیم درست نیست چون رهبر معظم انقلاب شخصا نظارت دارند و اجازه نخواهند داد ذره‌ای از منافع جمهوری اسلامی ایران از بین برود.

وی ادامه داد: ما با حفظ همه اصول و منافع ملی خودمان وارد مذاکره شدیم و می‌توان گفت توافقات ژنو یک بازی برد – برد بوده است جهان نیز می‌خواهد  به این مباحث پایان دهد و مطمئن شود ایران به دنبال بمب هسته‌ای نخواهد رفت و رهبر معظم انقلاب هم با فتوای شرعی که بمب هسته‌ای را حرام اعلام کردند و به عنوان یک سند در سازمان ملل ثبت و نگهداری می‌شود و بسیاری از کشورها که نگران بودند با این فتوا فهمیدند که این نگرانی بیهوده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا