گوناگون

فدراسيون توان پرداخت دستمزد کي‌روش را دارد

محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان در خصوص مسئله تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان اظهار داشت: در کشور ما متأسفانه همه مسائل به عالي‌ترين سطوح متمرکز مي‌شود در حالي که هر مسئله‌اي بايد در جايگاه خودش و سازمان خودش بررسي شود. به عقيده من فدراسيون فوتبال بهترين مکان براي پرداختن به مسائل فني تيم ملي است و وزارت ورزش جاي پرداختن به مسائل کلان است. اينکه يک مربي بماند يا خير بايد در فدراسيون مربوطه در موردش بررسي شود و يکي از اهداف فدراسيون فوتبال هم همين است.

به گزارش فارس، وي افزود: اگر از من مشورت بخواهند مي‌گويم فدراسيون بايد بررسي و تحليل کند که کي‌روش در اين سه سال و اندي آيا پرونده درخشاني داشته است يا خير، نمره قبولي گرفته است يا خير و بعداً در صورت موافقت بايد با مربي وارد مذاکره شوند و پس از آن است که به مسئله دستمزد مي‌رسيم.

وزير ورزش ادامه داد: دستمزدها در کل دنيا تقريباً مشخص است و متأسفانه ما تابع يک سري بحث‌ها و هيجانات اجتماعي و ژورناليستي شده‌ايم که ما را از تصميم‌گيري واقع‌بينانه دور مي‌کند. يک نکته عرض بکنم که ما جام ملت‌هاي آسيا را در زمستان امسال در استراليا داريم که شرايط خاصي دارد. تيم ملي استراليا در وضعيت مناسبي قرار دارد و کره و ژاپن رويکردي و فرايندي کار مي‌کنند و در کشور ما چنين وجود ندارد ممکن است شرايط خوبي در جام ملت‌‌هاي آسيا نداشته باشيم بنابراين بايد سريع تصميم‌گيري کنيم و به نتيجه برسيم. ما هم در وزارت ورزش به تصميم وزارت فدراسيون فوتبال هرچه باشد احترام مي‌گذاريم.

گودرزي افزود: خوشبختانه وضعيت اقتصادي فدراسيون فوتبال هم خوب است آنها براي 2 سال حدود 160 ميليارد تومان براي تبليغات قرارداد بسته‌اند و نزديک به 8 ميليون دلار هم از فيفا بابت حضور در جام جهاني پول گرفته‌اند که حدود 20 ميليارد تومان مي‌شود. بنابراين فدراسيون توان پرداخت دستمزد کي‌روش را دارد اما بايد بررسي کند و ارزش واقعي اين مربي را مشخص کنند. باز هم مي‌گويم ما نبايد تابع تصميمات وضعي و مثلاً تشکيل کمپين‌ها در حمايت از يک مربي شويم. بايد فدراسيون آورده‌هاي کي‌روش را تحليل کند و مديران ما بايد قدرت چانه‌زني هم داشته باشند. در کل آنچه به ورزش ما کمک مي‌کند دور بودن از هيجانات لحظه‌‌اي در ورزش است.

*استقلال و پرسپوليس را به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار کرديم

گودرزي درباره واگذاري استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي گفت: تکليف قانوني ما اين است که در سال 93 اين دو باشگاه دولتي را واگذار کنيم و اين کار بايستي از يک جا شروع شود. استقلال و پرسپوليس دو تيم پرطرفدار، دولتي و شاخص هستند که مي‌توانند الگويي براي ساير تيم‌هاي به ظاهر خصوصي اما در واقع دولتي باشند من اعتقاد دارم که اين دو باشگاه بايد واگذار شوند چراکه اولاً تکليف ما است و دوماً مي‌توانند خودکفا باشند.

وي ادامه داد: در آخرين اقدام ما با طيب‌نيا وزير اقتصاد حرف زديم و طي نامه‌اي و بر اساس اصل 44 استقلال و پرسپوليس را به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار کردم تا به همراه وزراي اقتصاد و دادگستري شرح واگذاري اين دو باشگاه را تعيين کنيم. اين کار ما يعني اينکه در حال حاضر استقلال و پرسپوليس در حوزه و اختيار وزارت ورزش نيستند و تکليف اين دو باشگاه را براي واگذاري تا پايان شهريور مشخص خواهيم کرد.

البته اميدوارم که اين دو باشگاه مشترياني داشته باشند که هم اين دو باشگاه را خوب هدايت کنند و هم باعث تضعيف آنها نشوند. چرا که اين دو باشگاه هواداراني دارند که نتايج‌شان براي آنها مهم است. پيش از اين در بحث ورزش خصوصي‌سازي‌هايي انجام شده که منجر به شکست شده است و اميدوارم اين دو باشگاه در شرايطي واگذار شوند که مشکلي پيش نيايد. در حال حاضر اين دو باشگاه واگذار شده‌اند و در اختيار وزارت ورزش نيستند و قرار است وزارت اقتصاد استقلال و پرسپوليس را در اختيار سازمان خصوصي‌سازي قرار دهند تا آنها هم طي فرآيندي اين دو باشگاه را خصوصي کنند.

وزير ورزش و جوانان درباره پاداش به بازيکنان تيم ملي کشورمان به دليل نتايج جام جهاني 2014 برزيل تصريح کرد: قرار بود اگر تيم ملي به مرحله بعد صعود کند پاداش قابل توجهي به آنها بدهيم اما الان دادن پاداش به فدارسيون فوتبال و پيشنهاد آنها مربوط است ما هم فدراسيون را در اين پيشنهاد همراهي مي‌کنيم اما اين موضوع در صلاحيت فدراسيون است.

*فدراسيون فوتبال پاداش فيفا را بدون چانه‌زني به ملي‌پوشان بدهد

وي افزود: البته پاداشي که فيفا به تيم ملي خواهد داد فدراسيون فوتبال بايد بدون چانه‌زني در اختيار ملي‌پوشان قرار دهد اما دادن پاداش از سوي فدراسيون بستگي به پيشنهاد آنها دارد و ما هم در حد استطاعت فدراسيون فوتبال را همراهي خواهيم کرد.

گودرزي در پاسخ به اين سؤال که آيا پاداشي هم به بازيکنان تيم ملي واليبال به دليل صعود به مرحله بعد ليگ جهاني اظهار داشت: بايد بگويم که به طور ويژه از طرف دولت و ملت از بازيکنان، کادر فني، هيأت رئيسه و رئيس فدراسيون واليبال تقدير خواهيم کرد که زحمات زيادي براي اين رشته ورزشي کشيده‌اند و با فکري منطقي و صحيح اين نتايج درخشان را رقم زده‌اند و اميدوارم که اين پيروزي‌ها تداوم داشته باشد تا جامعه نسبتاً غمگين ما را شاد کنند.

وي ادامه داد: بايد بگويم که جاي خوشحالي است که دولت اعتدال و اميد درباره موضوع سلامت کارهاي خوبي انجام داده و اين جاي خشنودي است چراکه نظام سلامت و دفترچه بيمه که از اساسي‌ترين دولت است محقق شده است اما بايد بگويم که ورزش تأثير بسزايي در افزايش کيفيت زندگي مردم دارد و در اين موضوع شکي نيست. در اين زمينه تحقيقاتي هم انجام شده که ثابت شده رابطه دقيقي بين سلامت و سرمايه‌گذاري وجود دارد.

وي افزود: دولت محترم هم تا الان عنايت خاصي به اين موضوع داشته و به سلامت مردم توجه کرده اما بايد در نظر داشت که اعتبارات براي همه کارها قابل توجه نيست و نمي‌تواند پاسخگوي جامعه ما باشد چرا که ما در سال جاري رقابت‌هاي معتبري مثل جام ملت‌هاي آسيا، بازي‌هاي المپيک جوانان و رقابت‌‌‌هاي آسيايي کره جنوبي را در پيش داريم و اين مسابقات اعتبارات خاصي مي‌طلبد.

وزير ورزش و جوانان اظهار داشت: در زمينه اعتبارات عمراني 40 تا 50 درصد کاهش داشته‌ايم و اين موضوع باعث شده تا حجم عظيمي از تأسيسات کلنگ‌زده داشته باشيم که اگر هيچ هزينه‌اي نکنيم حداقل 40 سال طول مي‌کشد تا تکميل شود! البته مطالبات به حق مردم در شهرها و روستاها زياد است که متأسفانه از عهده اعتبارات برنمي‌آيد و ما با اين بودجه درصد کمي از آنها را مي‌توانيم تکميل کنيم که همين موضوع باعث شرمندگي ما شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا