گوناگون

فرماندار: امداد رسانی به مناطق سیل زده بیجار در حال انجام است

81225535 5802788

بیژن زندیه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی این سیل شدید به واحدهای مسکونی روستایی، زمین های کشاورزی و زیرساخت های روستایی منطقه خسارات زیادی وارد شده است.

به گفته وی سیل اخیر همچنین خسارات زیادی به محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو درو شده در خرمن این روستاها وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت های وارده ناشی از آبگرفتگی و سیلاب در منطقه در دست بررسی است

گفت: روستائیان بخش یاسوکند به دلیل بارش های ناگهانی دو روز اخیر غافلگیر شدند و حتی نتوانستند محصولات خود از جمله گندم و جو درو شده را در خرمن ها ایمن سازی کنند.

فرماندار بیجار با تشریح خسارات تخریب منازل، از بین رفتن محصولات برداشت شده گندم، جو و تخریب مزارع در مسیر باران و سیل گفت: سیل دو روز گذشته منطقه یاسوکند بیجار، تلفات جانی تاکنون نداشته است ولی همه هستی این روستائیان را سیل با خود برده است و قابل جمع آوری نیست.

زندیه بی احتیاطی روستائیان را یکی از عوامل تشدید و ورود سیل به داخل روستای آخجه گنبد خواند و گفت: ستاد بحران شهرستان در همان ساعت اولیه وارد منطقه یاسوکند شده و در حال امداد رسانی به مردم است.

به گفته وی گرمای موجود و بارش های پیش آمده تابستان امسال را برای روستائیان شهرستان بیجار، تابستانی سخت کرده است.

زندیه در خصوص بی آبی 70 روستای شهرستان بیجار نیز گفت: با آبرسانی به تعدادی از روستاهای در معرض خطر جدی، تلاش می کنیم تا مردم را از کمبود آب نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده کافی نیست و باید به فکر اقدامات اساسی بود به مردم نیز توصیه کرد در مصرف و ذخیره سازی آب مدیریت بیشتری در زندگی، کشاورزی و دامداری خود انجام دهند.ک/3

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا