گوناگون

فرماندار منوجان از وقوع بحران آب ابراز نگرانی کرد

81191072 5743227

ایوب فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه بر اثر خشکسالی های متوالی سالهای گذشته تاکنون و رعایت نکردن میزان مصرف، مقدار آب چاه هایی تامین کننده کاهش زیادی داشته است.

وی بیان کرد: در این شهرستان هفت مجتمع آب آشامیدنی وجود دارد که آب مورد نیاز مردم را تامین می کنند.

فرماندار منوجان بیان کرد: در حال حاضر 32 روستای این شهرستان به صورت سیار آبرسانی می شود و 72 روستا هم تحت پوشش شبکه قرار دارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: هر اندازه که حجم سفره های آب زیر زمینی پایین می رود به همان اندازه نیز کیفیت آب هم کاهش می یابد و آب چاه ها به سمت شور شدن است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش منابع آبی یک حلقه چاه آب متعلق به فرمانداری شهرستان از امروز به مدت پنج سال به اداره آب و فاضلاب تحویل داده شد تا بتوان بخشی از کمبود آب را جبران کنیم.

فرماندار منوجان افزود: به مردم توصیه می شود تا از آب آشامیدنی برای آبیاری باغچه ها استفاده نکنند زیرا در صورت رعایت نکردن مصرف، بحران آب جدی تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان منوجان در منطقه کوهستانی و سنگلاخی قرار دارد و از طرفی سفره های آب زیر زمینی هم سطحی است امکان حفر چاه جدید وجود ندارد.

فلاحی با اشاره به وجود انشعابات غیر مجاز نیز گفت: برای این منظور کمیته بررسی و برخورد با متخلفان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همان گونه که شرکت توزیع برق در برخورد با انشعابات غیر مجاز موفق عمل کرده امید است که با همکاری بین دستگاهی بتوان با انشعابات غیر مجاز آب برخورد جدی صورت گیرد.

فلاحی بیان کرد: به منظور آگاهی بخشی عمومی از وضعیت بحرانی آب از تریبون نماز جمعه اعلام شد و از دهیاران و شوراهای اسلامی هم در این زمینه کمک گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان منوجان شش هزار و 361 مشترک شهری و 10 هزار و 650 مشترک روستایی از مجتمع های آب آشامیدنی استفاده می کنند.

شهرستان منوجان با 67 هزار نفر در فاصله 420 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

استان کرمان بر اساس آمار منتشره در 15 سال گذشته تاکنون با خشکسالی مواجه است و برای تامین آب مورد نیاز این استان طرح هایی از جمله انتقال آب از خلیج فارس و دشت های مرکزی ایران در دستور کار است.ک/3

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا