گوناگون

کمک سه میلیارد ریالی به بیماران بیمارستان بعثت از محل هدفمندی یارانه

81191079 5743240

بابک قطبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون برای کمک به بیماران بستری در این بیمارستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان بعثت سنندج نیز همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اردیبهشت امسال آغاز شده است، گفت : این طرح در بردارنده تعدادی دستورالعمل است که کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت یکی از این دستورالعمل ها است.

رییس مرکز پزشکی، آموزشی درمانی بعثت سنندج گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت، میزان فرانشیز پرداختی بیماران بستری دارای بیمه پایه سلامت، 10درصد از کل هزینه و برای بیماران دارای بیمه روستایی و نظام ارجاع پنج درصد از کل هزینه است.

وی در ادامه ترویج زایمان طبیعی را از دیگر دستورالعمل های طرح تحول نظام سلامت بر شمرد و گفت: براساس این دستورالعمل از زمان اجرای طرح، تمام خدمات زایمان طبیعی در مراکز درمانی دانشگاه رایگان است.

قطبی با اشاره به انجام 234 مورد زایمان به روش طبیعی در بیمارستان بعثت از زمان اجرای این طرح در استان افزود: مبلغ 61 میلیون و 700 هزار تومان اعتبار صرف هزینه های زایمان طبیعی شده است.

به گفته وی درگذشته میزان سزارین در استان در حدود 43 درصد بود که با اجرای دستورالعمل زایمان طبیعی در مراکز دولتی تابعه دانشگاه، این میزان در بیمارستان بعثت سنندج 12 درصد کاهش داشته است.ک/3

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا