گوناگون

فرماندار میاندرود: ساماندهی سواحل دریا باید توسعه ای و پایدار باشد

81191846 5744617

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ ارسطو قادریˈ روز شنبه در آیین افتتاح طرح سالم سازی ساحل ˈ گهرباران ˈ در این شهرستان به 9 هزارو 200 متر نوار ساحلی میاندرود اشاره کرد و افزود : شش طرح سالم سازی در این ساحل جهت خدمت رسانی به گردشگران از امروز آغاز به کار کرده است.

وی طرح سالم سازی دریا را یک طرح ملی دانست و ادامه داد : ماه خرداد هر سال طرح های سالم سازی دریا برای استفاده مسافران و گردشگران به اجرا در می آید.

فرماندار میاندرود با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا نقش موثری در رضایت مندی مسافران دارد ، اظهار داشت : مجریان طرح و نیروی انتظامی باید امکانات لازم را برای این امر مهم فراهم کند.

وی استفاده از تجربیات سال های گذشته و همکاری دستگاه های اجرایی را برای ساماندهی سواحل دریا ضروری دانست و افزود : برای خدمات دهی مطلوب باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم.

قادری مهم ترین دغدغه فرمانداری میاندرود را تامین امنیت گردشگران و جلوگیری از رخ دادن هرگونه غرق شدگی برشمرد و گفت : علاوه بر ارائه خدمات مطلوب در مکان های اجرای طرح سالمسازی ، موانعی باید ایجاد شود تا مسافران برای شنا به مناطق خارج از طرح نروند.

بر اساس گزارش های رسمی پارسال بیش از 240 نفر در آبهای ساحلی دریای خزر در مازندران جان باختند که علت مرگ بیشتر آنها شنا در خارج از طرح های سالمسازی بوده است.

فرماندار میاندرود رعایت بهداشت و نظافت عمومی در سراسر سواحل این شهرستان بویژه در محدوده اجرای طرح های سالمسازی را ضروری دانست و گفت فضای طرح باید از وجود ناهنجاری ها و آلودگی ها پاک باشد تا موجب ایجاد رضایت مندی برای مردم شود.

اجرای طرح سالمسازی دریا در مازندران به صورت رسمی از امروز آغاز شد و تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

در مجموع 81 نقطه از سواحل دریای مازندران برای اجرای طرح سالمسازی دریا انتخاب شده است و فرمانداران شهرهای ساحلی مسوولیت اجرا و نظارت بر آنها را بر عهده دارند.ک/3

7330/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا