گوناگون

پرونده های ساماندهی سواحل مازندران در کوتاه ترین زمان رسیدگی می شود

81191844 5744615

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، حجت السلام ˈ محمدی تقوی فر ˈ در جلسه ستاد ساماندهی مدیریت سواحل استان افزود : هر چند ساماندهی سواحل از 20 سال قبل باید در استان بررسی می شد ، اما دستگاه قضا آمادگی کامل دارد تا در این زمینه همکاری کند.

وی مطالعه در باره بهره برداری از دریا خزر با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت های مازندران را ضروری دانست و گفت : ظرفیت دریایی بعضی کشورهای توسعه یافته در حد مازندران است ولی شاهد پیشرفت روز افزون آن ها هستیم.

مدیرکل دادگستری مازندران با اظهار این مطلب که ساماندهی سواحل یکی از برنامه های ناموفق دولت قبل است ، افزود : برخی مشکلات اجرایی در ساماندهی سواحل باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ظرفیت گردشگری مازندران را بی نظیر توصیف کرد و گفت : در مازندران علاوه بر دریا ، حاشیه جاده های ساحلی ، جنگل ، رودخانه ها ، روستاها و دشت سرسبز از ظرفیت های گردشگری مازندران محسوب می شود که استفاده از آنها مورد غفلت قرار گرفت.

تقوی فر خواستار بهره گیری مناسب از ظرفیت های گردشگری روستاها شد و افزود : اجرای طرح ساماندهی سواحل و جلوگیری از تصرف غیرمجاز ، طرح بسیار ضروری و نیاز اجتماعی است .

استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد.

بر اساس آمارهای موجود هدف 90 درصد از دهها میلیون گردشگری که هر ساله به مازندران سفر می کنند ، رفتن به سواحل دریای خزر و بهره گیری از این موهیت الهی است.

طرح سالمسازی دریا که مهم ترین هدف آن فراهم کردن شرایط ایمن برای استفاده از دریا است از امروز به صورت رسمی در 81 نقطه از سواحل مازندران آغاز شده است.ک/1

2585/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا