گوناگون

فضاي شهر سائوپائولو عليه جام جهاني

 خبرنگاران و عکاسان اعزامي کشورمان به رقابت‌هاي جام جهاني که بامداد امروز به سائوپائولوي برزيل رسيدند از صبح امروز به وقت برزيل رسما کار پوشش اخبار جام جهاني و همچنين خبرهاي مربوط به تيم ملي را آغاز کرده و در اين خصوص به ارسال اخبار مشغول شده‌اند، اما نکته‌اي که باعث آزار اهالي رسانه شده است، اين است که پراکندگي زيادي بين هتل محل اقامت آنها با محل تمرين و همچنين ورزشگاه محل افتتاحيه رقابت‌هاي جام جهاني وجود دارد به طوري که خبرنگاران مجبورند حدود 50 دقيقه بدون ترافيک مسير بين هتل تا کمپ تمريني تيم‌ملي را طي کنند و اين موضوع آنها را در کار پوشش خبري کمي با مشکل مواجه کرده است.

*در حالي که فردا شب رسماً رقابت‌هاي جام جهاني آغاز مي‌شود هواداران کشورهاي مختلف به ويژه هواداران کشورهاي آمريکاي لاتين از جمله کشورهاي شيلي، آرژانتين و ساير کشورهاي اين منطقه در شهر محل برگزاري افتتاحيه رقابت‌ها خودنمايي مي‌کنند. نکته قابل توجه اينکه حتي از فلسطين نيز براي تماشاي مراسم افتتاحيه و ديدار فردا شب دو تيم برزيل و کرواسي در سائوپائولو هوادار وجود دارد.

*هواداراني که خود را به برزيل رسانده‌اند را مي‌توان از پرچم‌هاي آنها و همچنين رنگ‌آميزي روي صورت‌شان به راحتي شناسايي کرد. آنها اغلب در گروه‌هاي مختلف خود را براي جام جهاني آماده مي‌کنند.

*هواي سائوپائولو همچنان باراني است و با کاهش دماي هوا بر شدت ميزان بارش افزوده شده و به احتمال زياد تمرين ملي‌پوشان ايران زير باران برگزار خواهد شد.

*خبرنگاران با حضور در مرکز رسانه‌اي جام‌جهاني IDکارت‌هاي خود را دريافت کردند.

*فضاي شهر سائوپائولو همچنان عليه جام جهاني است به طوري که خيلي راحت مي‌توان در نقاط مختلف شهر شعارهايي را ديد که توسط مردم اين شهر عليه رقابت‌هاي جام جهاني ديوارنويسي شده است و جالب اينکه به جز زبان پرتغالي اين شعارها به زبان انگليسي نيز نوشته شده تا در ابعاد بين‌المللي نيز بازتاب داشته باشند. البته هستند برزيلي‌هايي که با ديدي وسيع‌تر به اين رقابت‌ها نگاه کرده و موافق برگزاري جام جهاني در کشورشان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا