گوناگون

فضای مساجد برای بصیرت‌ افزایی در جامعه باید بهره برد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده شامگاه سه شنبه در  نشست ستاد ساماندهی مساجد استان افزود: در جامعه اسلامی مساجد از جایگاه بالایی برخوردار است که همواره باید مورد توجه تمامی آحاد مردم قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه حضور در مسجد حس خداباوری را در اهل مسجد بارور می‌ سازد، اظهارداشت: مساجد همواره به‌ عنوان یک پایگاه سیاسی پویا در جامعه فعال بوده و باید از این فضا برای بصیرت‌ افزایی و روشن کردن اندیشه مسلمانان و مردم جامعه استفاده شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه حضور در مساجد به معنای همبستگی جامعه اسلامی است، گفت: مسجد در جامعه اسلامی برای خنثی سازی دسیسه های دشمنان نقش اساسی دارد.

وی افزود: فعالیت‌ های مساجد نباید محدود به اجرای اعمال دینی شود بلکه باید برنامه‌ های فرهنگی، آموزشی و سیاسی مختلفی برگزار شود تا برای تمامی افراد اثر گذارد باشد.

گلمیرزاده در ادامه به اهداف شوم دشمن با گسترش جنگ نرم برای تخریب ارزش ها، باورهای دینی و اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: سنگری چون مسجد انسان را از  تیرهای زهر آگین دشمن ایمن می سازد.

وی تصریح کرد: جوانان هدف اصلی دشمن هستند که با حضور در مساجد می توانند از بسیاری تهدیدها و توطئه ها که هدفی جزء تخریب ارزش ها، باورهای دینی و انقلابی ندارد در امان باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: ولایت مداری، حفظ جایگاه قرآن در بین فرزندان و جهاد در راه خدا از موضوعات مهمی که انسان را از توطئه های دشمن مصون می دارد.

وی یادآورشد: مسجد محل معرفت و بصیرت افزایی، مرکز رشد معنوی و پرهیز از بدی ها ، دور نگه داشتن جوانان از گناه و فساد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا