گوناگون

فعالیت شش اکیپ‌ برای ریشه‌کنی بیماری لمپی‌اسکین در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بحرانی عصر دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران بیماری دامی استان بوشهر اظهار داشت: ویروس بیماری دامی لمپی اسکین تا شعاع 10 کیلومتری انتشار می‌یابد که برای اینکه شاهد نابودی کانون این بیماری باشیم باید سم‌پاشی در همه دامداری‌ها صورت بگیرد.

وی از تلاش‌های صورت گرفته برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دامداران از مشکلات این بیماری شد و افزود: هیچ گونه ویروسی در گوشت‌های موجود در قصابی‌ها وجود ندارد و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر نسبت به خرید گوشت قرمز اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ادامه داد: ستاد کنترل بیماری دامی لمپی اسکین در استان بوشهر در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و برای ریشه‌کنی کامل این بیماری فعالیت خواهد داشت.

فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های دامپزشکی در ریشه‌کنی بیماری دامی لمپی اسکین

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های دامپزشکی در ریشه‌کنی بیماری دامی لمپی اسکین، اضافه کرد: برای اینکه دامداران در صورت بروز بحران و مشکلی بتوانند خسارت‌های وارده را جبران کنند، باید نسبت به بیمه‌کردن دام‌های خود اقدام کنند.

بحرانی با اشاره به وجود 40 هزار راس گاو و گوساله در استان بوشهر، ادامه داد: در استان بوشهر شش اکیپ دامپزشکی در سم‌پاشی و ضدعفونی مناطق مختلف فعالیت دارند که عملیات سم پاشی و ضدعفونی در 11هزار و 565 متر مربع از دامداری های استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به واکسینه شدن 339 راس دام در مقابل بیماری دامی لمپی اسکین در استان بوشهر، اضافه کرد: سه هزار و 390 دوز واکسن تاکنون در این زمینه مصرف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا