گوناگون

فعالیت های بهزیستی باید در قالب مشارکت های مردمی انجام شود

81232968 5815458

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صفرعلی احیاء شامگاه پنجشنبه در نشست شورای مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان قروه افزود: اگر فضای جامعه معنوی شود تمام مشکلات بهزیستی، کمیته امداد و مراکز خدمات رسان حل می شود و یک روز به نقطه ایی خواهیم رسید که نیازی به اداره بهزیستی در جامعه نخواهد بود.

به گفته وی اگر هر کس خود را مسوول بهزیستی جامعه خود بداند و این امر جزو فرهنگ جامعه شود تمامی مشکلات نیازمندان در جامعه رفع می گردد.

حجت الاسلام احیاء افزود: از دوران کودکی باید فرزندان را با فرهنگ اسلامی آشنا کرد تا با مبانی دین اسلام آشنا شوند و چگونگی نوع برخورد با دیگران جزئی از فرهنگ آن ها بشود.

امام جمعه قروه افزود: ماه رمضان برای ثروتمندان، فقراء، مومنان، خطاکاران، پیر و جوان و زن و مرد مبارک است و این امر شاید به واسطه شب قدر این ماه مبارک است.

وی با اشاره به عرصه های نظری و عملی اسلام که تابلوها و مدال های افتخار زیادی دارد افزود: اسلام در راستای فلسفه شکلگیری مراکز خدمت رسان از قبیل بهزیستی، کمیته امداد و رسیدگی به معلولین توجه زیادی دارد.

وی تاکید کرد: در رسیدگی به فقراء و ایتام تنها نباید به جنبه مالی اکتفاء کرد بلکه باید دست کشیدن و مهربانی کردن اثرش بالاتر از مسایل مالی باشد بنابراین احسان هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ عاطفی باید باشد.

حجت الاسلام احیاء افزود: در اسلام بر اهمیت احسان و نیکوکاری در فرهنگ دینی و استفاده مطلوب از فضای معنوی تاکید شده و مردم شهرستان قروه بر اساس آموزه ها و تعالیم دینی در انجام امور خیر پیشقدم هستند و این مردم شکرانه سلامت خود را با انجام کارهای خیر و خداپسندانه می پردازند.

وی در پایان گفت: خیرین و مسوولین باید درد و مشکل همنوعان را مشکل خود بدانند و در رفع آن به دردمندان کمک نمایند و راه رسیدن به خدا و تقرب به درگاه الهی از میان مردم و خدمت به جامعه عبور می کند.ک/2

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا