گوناگون

فقط تابلوی شهدا بر روی دیوار کوچه ها باقی مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس برقی بعد از ظهر پنجشنبه در یادواره 133 شهید بخش مرزن آباد با اشاره به اینکه در این مجالس حضور جوانان کم رنگ است گفت: دردآور است  که در این مجالس فقط خانواده های شهدا و افراد مسن حضور دارند و ای کاش جوانان هم در این مراسم شرکت داشتند و این اخلاص در وجود آنان شکل می گرفت.

وی افزود: برای حضور در مراسم شهدا باید لطف خدا شامل حال افراد باشد و همینطور کارت دعوت از سمت شهدا به دست شخص برسد زیرا هرچه داریم از شهدا داریم.

برقی با اشاره به وضعیت ایران قبل انقلاب و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب همه سرسپرده آمریکا بودند ولی خون شهدا و پیروی از راه امام باعث شد تا ما به انواع و اقسام اسلحه ها، ماهواره های جنگی، پیشرفت های علمی، فرهنگی و اقتصادی دست یابیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به این مطلب که اگر امام و خون شهدا نبود، نه از اسلام خبری بود و نه از ایران گفت: همه دنیا جمع شدند تا با امام مبارزه کنند، چون آنها از اسلامی که ارمغان امام و همان اسلام ناب محمدی بود، می ترسیدند.

برقی در آخر افزود: شهدا و رزمندگان از همه فرقه و شکل بودند ولی جبهه دانشگاهی بود که استادش امام بود و توانستند جوانان را تربیت اسلامی کنند.

حجت السلام هادی محمد پور خاطره گوی دوران دفاع مقدس نیز گفت: باید سعی کنیم شهدا را به خاک نسپاریم وهمواره آنان را ذهنهایمان زنده نگه داریم زیرا به فرمایش مقام معظم رهبری، امروزه نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: ما قبل از پیروزی انقلاب در دنیا چیزی نبودیم اما اکنون به برکت خون شهدا، عزت، شرف و بزرگواری داریم زیرا شهدا با خونهای پاک و مقدس خود جانی تازه در رگهای ما تزریق کردند که همواره باید حفظ شود.

محمدپور اظهار داشت: ما هرچه داریم از خانواده شهدا و خون شهدا است این خانواده ها فرزندانشان را حسینی وار تربیت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا