گوناگون

قرآن اعتقاد پسر خدا بودن عیسی (ع) را باطل و مشرکانه می‌داند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه تفسیر خود در مسجد مدرسه حجتیه با اشاره به ارتباط آیات سوره مبارکه زمر با یکدیگر اضافه کرد: خداوند در این آیات به رد ادعای دروغ مشرکان درباره خدا و ادعای آنان در فرزند داری خدا پرداخته است زیرا آنان می‌گفتند بت‌ها دختران خدا هستند.

وی با بیان اینکه این آیات فرزند دار بودن خدا را به شدت رد کرده است، اظهار داشت: مشرکان بت‌ها را هم فرزند خدا می‌دانستند و قرآن برای رد این اعتقاد می‌فرماید خدا فرزندی ندارد و اگر می‌خواست فرزندی داشته باشد سراغ بت نمی‌رفت و موجودات برتری مانند فرشتگان هم وجود دارند.

این مفسر قرآن، واحد بودن خدا را دلیلی برای بی‌فرزندی دانست و در تبیین واژه توحید تأکید کرد: ذات خداوند از اینکه بخواهد در قالب اعداد بگنجد مبراست بلکه مراد از واحد بودن توحید است.

وی با بیان اینکه خدا قابل تعدد و تکثر نیست، ادامه داد: طبق فرمایش امام علی(ع) خدا یکی است یعنی نظیر و جزء ندارد و چنین وجودی نمی‌‌تواند فرزند برای خود برگزیند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به تهمت مسیحی‌‌ها به خدا که می‌گفتند حضرت عیسی(ع) فرزند خدا است، افزود: اعراب جاهلی می‌گفتند بت‌‌ها فرزندان خدا هستند ولی قرآن با تعبیر قهار یعنی کسی که غالب و پیروز است و نیازی به کسی ندارد این اعتقاد باطل را رد کرده است.

آیت‌ الله سبحانی در پاسخ به تهمت‌ مسیحی‌‌ها نیز گفت: این آیات نظر هر دو گروه مسیحی و اعراب جاهلی را رد کرده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا