گوناگون

قرآن هدایتگر انسان ‌ها در مسیر صلاح و موفقیت است

حجت الاسلام جمال یاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعلیم و تربیت قرآنی در جامعه جایگاهی ارزشمند و پسندیده دارد از اینرو لزوم توجه جدی و عمیق به این مهم امری اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح را از ارکان فرهنگ سازی دانست و اظهارداشت: تشخیص درست راه و روش گسترش فرهنگ قرآنی، در گرو شناختی صحیح از این فرهنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: فرهنگ قرآنی امری مهم، مغتنم، لازم و حیاتی است که باید در کنار سایر شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر، مورد توجه باشد.

وی افزود:  انسان و جامعه انسانی باید به موازات توجه به امور عادی و مادی زندگی مانند اقتصاد، سیاست، موسیقی، ورزش، تفریح و غیره قرآن را هم از یاد نبرد و با قرائت، ترجمه و تفسیر این کتاب آسمانی محشور باشد.

 یاری اظهارداشت: فرهنگ قرآنی باید زیربنای همه شئون زندگی فردی و اجتماعی و همچنین روح حاکم بر جامعه انسانی و همه لوازم مادی و معنوی آن باشد.

وی اذعان داشت:  در این نگاه قرآن نه به عنوان یکی از امور مورد نیاز انسان و جامعه بلکه به عنوان اصل حاکم بر همه امور مربوط با انسان و انسانیت و برپا دارنده مصالح اجتماع بشری مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد:  ترویج فرهنگ و اخلاق قرآنی از کارهای مهمی که در زمینه فرهنگ باید انجام شود.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ از اقتصاد مهمتر است و  در حقیقت فرهنگ زمینه‌ ساز مسائل اقتصادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا