گوناگون

قنات خشکیده در بجنورد از یک مغازه جاری شد

قنات خشکیده چندین ساله بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از داخل یک مغازه در مرکز این شهر بیرون زد.

به گزارش ایرنا این مغازه دار بجنوردی که آب ملک وی را به تصرف درآورده، به دلیل آنچه که بی توجهی مسوولان شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد، با هزینه شخصی و از طریق توربین آب را از مغازه خود به بیرون هدایت می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی می گوید: آزمایش صورت گرفته نشان داد آبی که از این مغازه بیرون می زند، قابل شرب نیست.

سیدابراهیم علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: به نظر می رسد در گذشته این مکان قنات جاری بوده که بتدریج خشک شده و آب آن که در یکی از سفره های زیرزمینی ذخیره شده و اکنون به بیرون درز کرده است.

وی اضافه کرد: این وضعیت ارتباطی با شرکت آب و فاضلاب شهری نداشته و باید شرکت های آب منطقه ای و یا شهرداری در این زمینه اظهار نظر کنند.

شهردار بجنورد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی می گوید: احتمال می رود بر اثر بالا آمدن سطح آب زیرزمینی در این منطقه، آب به داخل این مغازه نفوذ کرده باشد.

روح الله براتیان اظهار کرد: مسایل مرتبط با آبهای زیرزمینی در حوزه وظایف شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی است و شهرداری مسوولیتی ندارد.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل این شهروند بجنوردی، اجازه ریختن آب به داخل جوی حاشیه خیابان داده شد و از این آب برای آبیاری فضای سبز و درختان حاشیه معابر استفاده می شود.

تماس خبرنگار ایرنا برای کسب نظر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بی نتیجه ماند.

در حالی آب از داخل مغازه این شهروند بجنوردی به بیرون فوران می کند، که استان خراسان شمالی طبق گزارش هواشناسی به دلیل کاهش بارندگی های سال آبی جاری در زمره استان های خشکسال قرار گرفته است.

بر همین اساس میزان بارندگی در این استان در 9 ماه نخست سال آبی جاری به نسبت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا