گوناگون

قوه ی قضاییه به عنوان مدعی العموم دغدغه ی حل مشکلات مردم را داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمت علی مظفری ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از کارکنان قضایی و اداری نمونه دادگستری و سازمان های تابعه قوه ی قضاییه در فرهنگسرای آیینه اراک افزود: حفظ و حراست استقلال قوه ی قضائیه از وظایف قضات و کارکنان این نهاد تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه قضات و کارکنان دادگستری باید با در نظر گرفتن خدا و رعایت قانون تلاشی مضاعف در احقاق حق مردم داشته باشند، بیان داشت: قضات باید بدون در نظر گرفتن شخصیت حقوقی و حقیقی پرونده و فقط با قانون مداری و در نظر گرفتن خداوند احکام را عادلانه صادر نمایند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: جامعه ی امروز ما به دلیل دور شدن از ملاک های دینی و عدم انجام تعهدات دچار مشکلات عدیده ای شده است که باید با رعایت اخلاق و متعهد بودن به تعهدات این مشکلات را رفع نماییم.

وی در ادامه از بررسی 345 هزار فقره پرونده در شوراهای استان مرکزی طی سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: استان مرکزی استانی خوب در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: طی سه سال اخیر نیز 300هزار هکتار از اراضی در این استان توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک دارای سند مالکیت شده است.

استاندار مرکزی گفت:  قوه ی قضاییه مهمترین نقش ایجاد امنیت و عدالت در جامعه را دارد.

محمد حسین مقیمی افزود: قوه ی قضاییه برپایه ی عدل و اخلاص بنا نهاده شده است و باید کارکنان و قضات آن با رعایت قانون و ادای حقوق مردم به اجرای عدالت در جامعه بپردازند.

وی با اشاره به نقش حساس قوه ی قضایه در اقتصاد کشور ابراز کرد: ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی و ایجاد امنیت و تامین مالکیت سرمایه گذاران از رسالت های خطیر این نهاد بشمار می رود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: توسعه ای برای ما ارزشمند است که در آن عدالت رعایت شده باشد؛ بنابراین دادگستری و قوه ی قضاییه باید با رعایت این مهم سعی در ایجاد بستر مناسب امنیتی برای سرمایه گذاران نیز داشته باشند.

دادگستری باید پناهگاه محرومین باشد

رئیس ستاد بزرگداشت هفته ی قوه ی قضائیه در استان مرکزی هم در این آئین اظهار داشت: در این مراسم از پنج گروه فعالان و نمونه های استان در بخش های مختلف قضایی به صورت نمادین تقدیر شد.

خطیب آرا تصریح کرد: این پنج گروه شامل بررسی عملکرد حوزه های قضائی تابعه استان، قضات نمونه و کارکنان اداری، ائمه جماعات دستگاه های قضائی تابعه،کارکنان نمونه سازمان های تابعه قضائی استان و پیشکسوتان می باشند.

گفتنی است در پایان مراسم تجلیل از کارکنان قضایی و اداری نمونه دادگستری و سازمان های تابعه قوه ی قضاییه به مناسبت فرا رسیدن هفته ی قوه ی قضاییه
از 110 نفر در دستگاه های قضائی و تابعه این نهاد در استان مرکزی تجلیل شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا