گوناگون

درمان خانگي چين و چروك پوست

2331673 537نصير دهقان پزشك و پژوهشگر طب سنتي در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: جهت درمان چین و چروک های صورت، بهتر است تا صورتتان را با آب ولرم بشویید، با یک حوله زبر خشک کنید و هم چنین می توانید هنگام شب ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو روی پوستتان بمالید تا کاملاً جذب شود و پس از نیم ساعت آن را بشویید. با انجام منظم این کار حداقل به مدت سه هفته خواهید دید که بسیاری از چین و چروک‌ها برطرف شده و لکه‌های تیره روی پوستتان نیز کمتر خواهد شد.

هم چنین می توانید پوست صورتتان را به آرامی با روغن زیتون نیز ماساژ دهید.روش دیگری که توصیه می شود، مصرف یک لیوان آب هویج برای حداقل دو هفته است.

ضمنا توصیه می شود که میوه انبه هندی را روی پوستتان بمالید و سپس صورتتان را بشویید استفاده روزانه از این میوه روی پوست بدن ، می تواند  چین و چروک ها را از بین ببرد و پوست صورت را روشن تر کند. هم چنین می توانید روی گردنتان هم بمالید و ماساژ دهید.
 
یک توصیه آشنای دیگر استفاده ازیک تکه خیار در اطراف چشم‌ها و پیشانی و دراز کشیدن به مدت پانزده دقیقه است. این اقدام نیز برای حداقل دو هفته توصیه می گردد.

پیشنهاد کاربردی دیگر این است که روزانه برخلاف جهت چین و چروک‌ها، پوستتان را ماساژ دهید. پیشانی را از پایین به بالا و به سمت کناره‌های صورت ماساژ دهید.

توصیه آخر و در عین حال مهم ترین نکته این است در رژیم غذایی تان به میزان زیاد از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده کنید و از استرس و فشارهای روحی دوری کنید که رعایت این موارد تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک های صورت دارند.

انتهاي پيام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا