گوناگون

قیمت‌گذاری خودرو، تابع عواملی بجز تولید

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: قیمت‌گذاری در بخش خودرو تابع عواملی غیر از تولید شده است که این امر سبب رکود مقطعی در فروش خودرو می‌شود.

علی پرزحمت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، با اشاره به دلایل رکود و مشکلات موجود در صنایع خودرو اظهار کرد: در استان قزوین به علت عدم تولید خودرو، فقط مونتاژ کامیون، کامیونت و کشنده انجام و محصولاتی از قبیل سیلندر، گیربکس، کولر و بسیاری از قطعات مورد نیاز خودرو کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، افزایش نرخ ارز، عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط تولیدکنندگان خودرو، کیفیت پایین و قیمت را از دلایل بارز رکود و مشکلات صنایع خودرو دانست و افزود: افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت مواد اولیه خارجی و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط تولید کنندگان خودرو سبب رکود در مبحث قطعه سازی شده است به همین منظور بسیاری از قطعه سازان با رکود تولید و یا تعطیلی مواجه می‌شوند.

پرزحمت اضافه کرد: تامین قطعاتی که در برخی از شرکت‌های خاص قطعه سازی تولید می‌شوند با به وجود آمدن مشکل برای قطعه‌سازان با مشکل مواجه شده و سبب توقف خطوط تولید خودروسازی شده است.

وی با اشاره به کیفیت پایین محصولات داخلی توضیح داد: گاهی کیفیت پایین محصولات داخلی سبب عدم رغبت خرید این محصولات می‌شود به طوری که با حقوق‌های گمرکی، عوارض خودروهای خارجی و عدم ورود خودروهای دست دوم خارجی هنوز رغبت خرید برای محصولات خارجی و حتی چینی بیشتر از خودروهای داخلی است که در حال حاضر در این امر فروش بالای خودروهای خارجی کیا، هیوندا، تویوتا و حتی خودروهای چینی لیفان، ام وی ام و جیلی مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: عدم تطابق قیمت خودرو با قیمت واقعی و کیفیت خودروها سبب می‌شود که در برخی موارد بدون دلیل خاص قیمت خودرو بالا و پایین برود که به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری در بخش خودرو تابع عواملی غیر از عوامل تولید است چراکه این امر سبب رکود مقطعی در فروش خودرو می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا