گوناگون

كسب رتبه دوم كشوري مبارزه با قاچاق كالا توسط پليس فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیروس سجاديان در جلسه كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز به تشريح اقدامات پليس در زمينه كشف كالاي قاچاق در اين استان طي سال گذشته پرداخت و افزود: در سال گذشته كشفيات سوخت 104درصد، تجهيزات دريافت ماهواره 60 درصد، احشام 284 درصد، خودروهاي حامل قاچاق كالا 60درصد، كالاهاي دخاني 36درصد، احشام 284درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي فارس  ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده در اين مدت را بيش از 567 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: فارس در زمينه قاچاق كالا استان دوم كشور است.

وي توفيقات به دست آمده در كسب رتبه دوم مبارزه با قاچاق را مديون تلاش بسيج، مرجع قضايي، اداره كل تعزيرات حكومتي، شركت حمل و نقل و پايانه ها،‌شركت فراورده هاي نفتي، گمرك و … دانست و از مساعدت و همكاري آنان تشكر كرد.

سردار سجاديان از برخورد قاطع با قاچاقچيان خبرداد و اظهار كرد: در سال جاري  يكي از موضوعات اساسي و قابل پيگيري راه اندازي ايستگاه مبارزه با قاچاق كالا است كه بايد به صورت جدي پيگيري شود.

وي از راه اندازي بانك اطلاعاتي پيرامون قاچاق كالا در پليس آگاهي استان فارس خبرداد و افزود: پليس آگاهي بايد به اين موضوع توجه كرده و هرچه سريعتر نسبت به راه اندازي آن اقدام کنند.

رئيس كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز همچنين از برخورد پليس آگاهي با عرضه كنندگان سوخت خارج از شبكه خبرداد  و تصريح كرد: اين موضوع نيز بايد به صورت جد توسط پليس آگاهي پيگيري تا شاهد برخوردهاي مناسبي در اين حوزه باشيم.

سردار سجاديان گفت: تشكيل كارگروه مبارزه با توزيع كنندگان داروهاي قاچاق، پوشاك، وسايل صوتي و تصويري و … نيز بايد توسط پليس آگاهي پيگيري و نسبت به راه اندازي سريع اين كارگروه ها اقدام شود.

فرمانده انتظامي استان فارس از كنترل جايگاه هاي سوخت از سوي عوامل پليس خبرداد و بيان كرد: پليس بايد نسبت به كنترل جايگاه هاي سوخت اقدام و در صورت مشاهده تخلفي نسبت به برخورد با افراد خاطي اقدام کند.

وي از ساماندهي مغازه هاي خيابان انوري خبر داد و اظهار كرد: پليس براي برخورد با عرضه كنندگان كالاهاي غيرمجاز در خيابان انوري طرح هايي را در دستور كار قرار داده و نسبت به برخورد با اين افراد خاطي اقدام خواهد كرد.

فرمانده انتظامي فارس از ناامن كردن خيابان انوري براي متخلفان و امن كردن آن براي كسبه ها خبرداد و افزود: اين موضوع به صورت جدي پيگيري و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان فارس نيز گفت: در سال گذشته با تشكيل جلسات متعدد و تصويب مصوبه هايي توفيقات خوبي در زمينه مبارزه با قاچاق كالا صورت گرفت و استان فارس رتبه دوم كشوري را به دست آورد.

مهدی بذرافشان در بخش ديگري از سخنان خود پيرامون اولويت هاي اين ستاد در سال جاري نيز اظهار داشت: در سال جاري نيز به منظور تحقق منويات مقام معظم رهبري برخورد با قاچاقچيان توسط پليس به صورت وي‍ژه در دستور كار قرار دارد.

وي خواستار ارائه راهكارهايي در حوزه مبارزه با قاچاق كالا شد و تصريح كرد: براي رسيدن به اهداف خود در اين حوزه بايد پيگيري موضوعات به ويژه مبارزه با قاچاق سوخت مورد توجه جدي قرار گيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا