گوناگون

جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان مطالبه ای جدی از سوی مردم مطرح می شود

به گزارش  خبرنگارمهر،حجت الاسلام محمد رحیم جعفری شامگاه شنبه در حاشیه برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان مردمی برگزار کردن جشنواره تئاترخیابانی را موجب ارتقای این هنر خواند و گفت: واگذاری فعالیت های فرهنگی وهنری استان به بخش خصوصی یکی از اولویت های برنامه های ما است.

وی با اشاره به اینکه اسپانسرمالی جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان در سال آینده مشخص شده است، عنوان کرد: ما تنها جنبه حمایتی، هدایتی و نظارتی برگزاری جشنواره در سال آینده  را عهده دار خواهیم بود.

وی اظهارداشت: با تشکیل هیئت امنای مردمی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان سال آینده کاملا برگزاری این جشنواره به مردم واگذارمی شود که این امر بدون شک در استقبال گسترده تری از این جشنواره تاثیرگذار خواهد بود لذا با تمام توان تلاش می کنیم که این مهم عملیاتی شود.

دبیر نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه برگزارکنندگان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را سه ضلع مردم، مسوولان و هنرمندان تشکیل می دهند، ادامه داد: معتقدم در این میان مردم ضلع اصلی به شمار می روند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از مراسم افتتاحیه این جشنواره افزود: استقبال مردم همچون سنوات گذشته بسیار پرشور بود و بار دیگر نشان دادند که تا چه اندازه به هنر نمایش خیابانی علاقه دارند.

وی اظهار داشت: جشنواره تئاتر خیابانی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم مطرح می شود به گونه ای که هر سال فردای روز اختتامیه مردم بدنبال چگونگی برگزاری آن در دوره بعد هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون مریوان به عنوان پایتخت تئاتر ایران شناخته شده است، عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون جشنواره در کل مناطق کشور حتی دورترین مناطق نهادینه شده و مردم جشنواره تئاتر خیابانی را به نام مریوان می شناسند و بر روی ان حساسیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: افراد زیادی از مناطق مختلف کشور برای سفر به مریوان  و شرکت در این جشنواره حتی با هزینه خود اعلام آمادگی کرده اند و این مساله نشان از نهادینه شدن این جشنواره است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه درمناطق مختلف شهرستان مریوان حتی روستاها هم گروه ها به اجرا می پردازند، بیان کرد: هنرمندان از این موضوع که هنر تئاتر به دل روستاها نیز برده شود استقبال خوبی داشتند.

وی یکی دیگر از بخش های مهم این جشنواره را  بخش پژوهش ذکر کرد و اظهارداشت: برای شرکت در این بخش ۱۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از دو اثر اآن در مراسم اختتامیه تجلیل و شش اثر دیگر نیز در کتاب مخصوص جشنواره چاپ خواهد شد.

وی بخش مرور را یکی دیگر از بخش های این جشنواره  خواند و ادامه داد: نمایش پاکسازی به کارگردانی احمد صمیمی و نمایش بابا نفس داد به کارگردانی علیرضا قاسمی از آثار برگزیده جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش مرور شرکت کردند.

دبیر نهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه اثار زیادی نیز در بخش بین الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال شد افزود: اثاری از کشورهای لهستان، اتریش، ارمنستان، هلند، اذربایجان، اسپانیا، پرتغال و غیره به این جشنواره ارسال شد که از این میان اثار کشورهای کردستان عراق، ارمنستان و اذربایجان توسط داوران پذیرفته شد و به مرحله نهایی راه یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا