گوناگون

كمك رسانه‌ملی به دولت در تقویت شركت‌های دانش‌بنیان

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، معاون فناوری رئیس‌جمهوری امروز در نشست شورای معاونان سازمان صدا و سیما، راه‌های همكاری دولت و رسانه ملی را برای تقویت و گسترش شركت‌های دانش بنیان بررسی كرد.

ستاری پس از نشست با رئیس و معاونان سازمان صدا و سیما گفت: رسانه ملی در جذب،تقویت و توسعه شركت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به دولت كمك موثری كند.

وی گفت: رسانه ملی خود بازاری جذاب برای شركت‌های دانش‎بنیان به شمار می رود و از سویی،این رسانه با تولید برنامه‌های مربوط با این موضوع و تبلیغات هدفمند در توسعه این شركت‌ها می‌تواند یاور مطمئنی برای دولت باشد.

سورنا ستاری كه به همراه مدیران بنیاد نخبگان در شورای معاونان سازمان شركت كرده بود،در خصوص پیشرفت‌های فنی سازمان صدا و سیما نیز گفت:در اداره كل جهاد خودكفایی سازمان فعالیت‌های خوبی انجام شده است كه امیدواریم معاونت علمی بتواند با این اداره كل همكاری نزدیكی كند.وی افزود :زحمت‌های زیادی در این بخش كشیده شده است و به هر میزان كه میسر شود از این فعالیت‌ها حمایت می‌كنیم.

معاون فناوری رئیس جمهور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در تقویت این نوع شركت ها افزود: سازمان صدا و سیما به عنوان یكی از رهبران این حركت می‌‌تواند تغییرات عمده‌ای در همه بخش‌ها از جمله دیدگاه‌ها،ایده و طرح‌ها ایجاد كند و با استفاده از ظرفیت های این سازمان می‌توان در فرهنگ سازی برای توسعه شركت‌های دانش بنیان موثر وارد شد.

ستاری گفت: بحث اقتصاد دانش بنیان فقط ابلاغیه نیست و تغییرات عمده‌ای باید در كل ساختارهای كشور اتفاق بیافتد كه ما امیدواریم معاونت علمی بتواند از كل ظرفیت‌هایی كه در این حوزه وجود دارد استفاده كند.

معاون فناوری رئیس جمهوری، صدا و سیما را همواره همراه دولت خواند و افزود:در حوزه فناوری همراهی صدا و سیما مشهود است.

وی در خصوص افتتاح شبكه دانش و فناوری نیز گفت: ما از ایده‌های جدید استقبال می‌كنیم زیرا تغییرات فناوری در جهان به سرعت رخ می‌دهد و همواره به ایده و تكنولوژی‌های جدید برای جذب مخاطب  نیاز داریم و این نیازمند همكاری بخش‌های مختلف سازمان با ماست.

ستاری در ادامه در خصوص ایجاد شهر فناوری اطلاعات كه در نشست مشترك رئیس و مدیران صدا و سیما مطرح شد، گفت:شهر رسانه بیشتر در نظر ماست.از دغدغه‌های اصلی ما بحث اشتغال نیروی تحصیل‌كرده در حوزه علوم انسانی است و باید برای آن‌ها با بازارسازی مناسب ایجاد اشتغال كنیم.وی افزود:یكی از ایده‌های خوب،شهر رسانه است كه در هفته آتی توافقی با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص منعقد می‌شود .

ستاری پس از این نشست از بخش‌های مختلف صدا و سیما به ویژه واحد مركزی خبر، پخش اخبار و بخش‌های تولیدی خبر سازمان صدا و سیما بازدید كرد و از نزدیك از روند تهیه و تولید و پخش اخبار آگاه شد.

وی همچنین امروز از فعالیت‎ها و دستاوردهای جهاد خودكفایی سازمان صدا و سیما بازدید كرد.
 

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا