گوناگون

لبخند سهامداران در تالار حافظ

81226619 5804675

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه این معاملات شاخص بورس با رشدی یک هزار و 285 واحدی توانست در عدد 72هزار و 162 بایستد. همچنین سرمایه گذاران بیش از 389 میلیون سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 445 میلیارد ریال بود.

نمادهای هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ،بانک ملت و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

شاخص صنعت نیز امروز یکهزار و 37 واحد بالا رفت. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 976 و دو هزار و 338 واحد صعود را تجربه کردند.

در میان 39 صنعت حاضر در بورس تهران شیمیایی ها با بیشترین حجم معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. پس از آن گروه مالی و چند رشته ای ها رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با رشد قیمتی 10.6 درصدی بود. پس از آن گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرامیک صنعتی اردکان،سرمایه گذاری غدیر،لیزینگ ایرانیان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و پلاسکو کار بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای صنایع جوشکاب یزد، سیمان فارس نو،سیمان کرمان،سالمین،سیمان هگمتان،سیمان غرب و بیسکویت گرجی بیشترین کاهش قیمت ها را داشتند.

غلبه تقاضا در بازار امروز با تشکیل صف های خرید سنگین در بازار نمود پیدا کرد. به این ترتیب که هفت نماد برتر بازار نزدیک به 70 میلیون تقاضا را ثبت کردند. تاپیکو ، ایران خودرو، توسعه صنایع بهشهر،پتروشیمی شازند،گسترش نفت و گاز پارسیان،سرمایه گذاری ساختمان ایران و سرمایه گذاری سایپا بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

در مقابل حجم عرضه ها در هفت نماد برتر بازار به سختی به سه میلیون سهم رسید. نمادهای صنعتی آما، پارس پامچال، سرما آفرین، معادن بافق، بهنوش ایران و افست سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز نماد سایپا با معامله 103 میلیون سهم، بانک صادرات با معامله 40 میلیون سهم و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با معامله 15 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای هلدینگ خلیج فارس با معامله 237 میلیارد ریال، سایپا با معامله 223 میلیون ریال و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با 63 میلیارد ریال بود.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا