گوناگون

لزوم آشنایی هرچه بیشتر مردم با قوانین جدید راهنمایی و رانندگی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ناصر میکائیلی ظهر دوشنبه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبریز گفت: حرکت در مسیر قانون از مهم ترین اولویت های پلیس راهور است.

وی در ادامه سخنان خود به قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس راهور آذربایجان شرقی نیز در چارچوب قانون و متناسب با اختیارات خودش نسبت به استفاده از ابزارهای تنبیهی اقدام خواهد کرد.

میکائیلی در همین راستا و با بیان اینکه استفاده از ابزارهای تنبیهی متناسب با نوع تخلف خواهد بود، گفت: ابزارهای تنبیهی شامل  صدور برگه جریمه متناسب با تخلف، ثبت نمره منفی، ضبط گواهینامه به مدت مختلف متناسب با نوع تخلف و نیز حمل به پارکینگ با جرثقیل خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت آشنایی هرچه بیشتر مردم با قوانین جدید تاکید کرد و گفت: گاها مشاهده می شود که عده ای از مردم انتظارات نامتناسبی از پلیس راهور دارند و خواستار برخورد با متخلفین هستند که باید بدانند پلیس راهور فقط در حدود قوانین ، وظایف محوله خودش را انجام خواهد داد.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توقیف قانونی وسایل نقلیه موتوری زمینی و انتقال آن به پارکینگ، حسب دستور مقامات قضایی صورت خواهد گرفت.

وی در همین راستا به تعدادی از تخلفات منجر به توقیف خودرو و وسایل نقلیه زمینی اشاره کرد که از آن میان می توان به توقف در زیر تابلوهای مطلقا ممنوع با نشانه حمل با جرثقیل آنهم در صورتی که راننده حضور نداشته یا امتناع از حرکت کند، رانندگی بدون داشتن گواهینامه مجاز، نداشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر، رانندگی در حالت غیر عادی یا استفاده از مواد مخدر و روانگردان اشاره کرد.

میکائیلی همچنین به عوامل توقیف موتور سیکلت های متخلف اشاره کرد که  حرکت در پیاده رو، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت مارپیچ، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی از مهم ترین آن هاست که حسب مورد توقیف یک هفته ای یا یک ماهه را در پی خواهد داشت.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا