گوناگون

محبوبیت اوباما به پایین ترین حد خود رسید

نتایج یک نظرسنجی مشترک شبکه ای.بی.سی و روزنامه واشنگتن پست که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که 51 درصد آمریکایی ها از سیاست خارجی باراک اوباما رییس جمهوری این کشور ناراضی اند.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی کاهش بی سابقه محبوبیت اوباما را از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 41 درصد مشارکت کنندگان از سیاست خارجی باراک اوباما ابراز رضایت کرده اند؛ در حالی که 58 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، مشخصاً عدم رضایت خود را از پنهانکاری دولت آمریکا در خصوص حمله به سفارت واشنگتن در بنغازی لیبی (سپتامبر 2012 )اعلام داشته اند؛ حمله ای که به کشته شدن سفیر واشنگتن در آن کشور منجر شد.

در عین حال، 77 درصد آمریکایی ها گفته اند با اعلام باراک اوباما درباره تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در پایان سال 2016 موافقند.

در بعد داخلی نیز 53 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از کیفیت تعامل دولت اوباما با مسایل اقتصادی ابراز نارضایتی کرده اند و 56 درصد نیز به طور مشخص از وضع اصلاحات در عرصه بهداشت و درمان ناخشنودی خود را اعلام کرده اند.

در مجموع، 46 درصد مشارکت کنندگان در این نظرسنجی، عملکرد اوباما را تأیید می کنند؛ در حالی که 51 درصد از این عملکرد ناخرسندند.

شایان ذکر است؛ نتایج این نظرسنجی چند روز پس از مبادله 5 عضو بازداشت شده طالبان در زندان گوانتانامو با یک سرباز آمریکایی- اقدامی که با مخالفت هایی در داخل و خارج آمریکا روبرو شد- و همچنین دیدارهای سر زده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و چاک هگل وزیر دفاع وی از افغانستان منتشر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا