گوناگون

مدیرعامل آبفا: 42 کیلومتر از شبکه آبرسانی ایلام اصلاح و بازسازی شد

81221421 5795844

«داراب بیرانوندی» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آب شهرهای استان از طریق هشت چشمه ، 60 حلقه چاه و همچنین سد چم گردلان تامین می شود.

وی افزود: پارسال در شهرهای استان با وجود تمامی کمبودهای اعتباری 42 کیلومتر شبکه پخش و خط انتقال آب اصلاح و بازسازی و 13 کیلومتر شبکه فاضلاب نیز اجرا شد.

مدیرعامل آبفای ایلام یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان با مشارکت بخش خصوصی و طرح آبرسانی کوتاه مدت به شهرستان ملکشاهی از مهم ترین کارهای اجرایی انجام شده در سال گذشته بوده است.

بیرانوندی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان برای نخستین بار به روش bot و به منظور شتاب بخشی در روند طرح های آب و فاظلاب استان اجرایی شد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب خانگی، جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی است که از بازیافت آن برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام اجرای تصفیه خانه های فاضلاب در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، دره شهر، و سرابله را از دیگر فعالیت های این شرکت عنوان کرد.

بیرانوندی یادآور شد: مطالعه تصفیه خانه و اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در سایر شهرستان های استان نیز در دست اجرا بوده که در صورت تامین اعتبار لازم کار اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به طرح های آبرسانی در دست اجرای شرکت آبفای ایلام اشاره و بیان کرد: طرح آبرسانی به شهرستان بدره و شهرک شهید کشوری کلنگ زنی شده و کار اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای ایلام اضافه کرد: مخزن دو هزار متر مکعبی شهر آسمان آباد و پنج هزار متر مکعبی شهر ملکشاهی نیز به بهره برداری رسیده است.

بیرانوندی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی و توسعه فاضلاب نیازمند توجه ویژه فرمانداران در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و اهتمام جدی مدیران ارشد استان بوده و در این راستا امیدواریم با یک مدیریت صحیح، بحران های مربوط به کمبود آب در استان مرتفع شود.

وی اظهار کرد: طرح افزایش برداشت آب از سد گردلان به ایلام با ظرفیت 150 لیتر در ثانیه در مراحل پایانی بوده و برای اخذ انشعاب برق و به بهره برداری رسیدن آن به 55 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل آبفای ایلام افزود: پراکندگی تاسیسات، طولانی بودن شبکه ها و خطوط انتقال آب و پراکندگی و تعدد تامین آب و وضعیت جغرافیایی منطقه از مشکلات اصلی این شرکت بوده که باعث بالا رفتن قیمت تمام شده شده و با عنایت به پایین بودن نرخ فروش خدمات نسبت به تولید، زیان ده بودن شرکت بدیهی است.

بیرانوندی از دیگر مشکلات این شرکت را افزایش مصرف آب توسط شهروندان عنوان کرد و افزود: همکاری مردم در زمینه کاهش مصارف غیر ضروری و همکاری سایر عوامل اجرایی استان در زمینه فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب ضرورت دارد و باید به این مقوله توجه جدی کرد.

122 هزار مشترک زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری اتان ایلام هستند. ک/3

702/540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا