گوناگون

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک:هزینه سالانه نگهداری مددجویان 300 میلیارد ریال است

81222716 5798059

ˈمحمد رضا صوفی نژادˈ سه شنبه شب در آیین ضیافت افطاری و درجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسوولان شهرستان ری و خیرین افزود: آسایشگاه کهریزک یک سازمان خیریه مردمی است و از هر قشری در این مجتمع نگه داری و سرپرستی می شود.

وی اظهار کرد: برای این تعداد مددجو 900 نفر پرسنل کارآزموده انجام وظیفه می کنند و هزینه هر فرد مددجو برای نگهداری حداقل بالغ بر 16 میلیون ریال است.

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک افزود: اعتباری که برای هر سالمند در نظر گرفته شده 240 هزار تومان است که از این مبلغ کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها 50 هزار تومان به آسایشگاه پرداخت و این در صورتی است که موسسه خیریه کهریزک بالغ بر یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه می کند.

صوفی نژاد گفت: 80 درصد هزینه این مجتمع از سوی خیرین و مردم تامین می شود.

وی با اشاره به این که آسایشگاه کهریزک تنها مجتمع کشور است که از بیماران ام اس ، معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی نیز نگه داری می کند، تصریح کرد: با توجه به حمایت خیرین و تلاش مددجویان ضمن نگه داری از سالمندان پذیرای بیماران ام اس و معلولان نیز هستیم.

به گفته وی، افراد بستری و حاضر در این آسایشگاه بیش از نیاز مالی تنها به محبت و مهربانی نیازمند هستند و لذا کسانی که خواهان انجام کارهای خیریه می باشند توصیه می شود برای این امر زمانهایی را برای حضور و سرکشی به این افراد صرف کنند.

صوفی نژاد اظهار کرد: افزون بر 200 زن و مرد نیکوکار بطور داوطلبانه برای انجام کارهای سالمندان و معلولان در کنار پرسنل این آسایشگاه در حال خدمتگزاری به مردان و زنان غیرتمند حاضر در این مجتمع هستند.

ضیافت افطاری آسایشگاه خیریه کهریزک در دومین روز از ماه مبارک رمضان با حضور برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان ری، مدیران و مسوولان برخی از دستگاههای اجرایی، خیرین و متعمدین برگزار شد.

آسایشگاه سالمندان کهریزک در سال 1352 با مساحت بیش از 40 هزار متر مربع اهدائی مرحوم ˈحاج حسن محمدیˈ در جنوب پایتخت احداث شد.

/1724/1417/ 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا