گوناگون

مدیریت خشکسالی و کم آبی هر روز سخت تر می شود

81219974 5793479

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمید رضا دهقانی در جمع مدیران امور آب و منابع آب شهرستانهای فارس بر لزوم احاطه کامل به مسایل آب تاکید کرد و از آنان خواست با تسلط بیشتر بر اطلاعات و آگاهی از مشکلات این حوزه، به برنامه ریزی بهتر و مدیریت صحیح این بخش کمک کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس افزود: میزان بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه سال92 تا کنون) به میزان 244 میلی متر است که در مقایسه با سال آبی گذشته (مهر ماه سال 91 لغایت مهر ماه سال 92) 7/11 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش بارندگی ها در کنار افت سطح آبهای زیرزمینی و برداشت بیش از حد از این منابع، مشکلاتی در بخش صدور مجوز و تخصیص ها در پی دارد که امیدواریم با مدیریت دقیق تر و آگاه نمودن مردم به خصوص کشاورزان توسط مدیران شهرستانها این مشکلات به حداقل کاهش یابد.

دهقانی افزود: به دلیل کاهش نزولات جوی و به دنبال آن کاهش حجم روان آبها، در حال حاضر حجم مخزن سدهای در حال بهره برداری استان 712 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با سال گذشته حجم مفید سدهای فارس 129 میلیون متر مکعب کاهش نشان می دهد.

وی یادآور شد : حجم کل مخازن سدهای استان دو هزار و 852 میلیون متر مکعب است که اکنون دو هزار و 140 میلیون متر مکعب از حجم مخازن این سدها خالی است و این وضعیت ناشی از کمی بارشهای سالهای گذشته است، بنابراین مدیریت دقیق تر و توجه بیش از پیش به این منابع از جمله مواردی است که باید در دستور کار تمامی مدیران قرار گیرد.ک/2

677

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا