گوناگون

مراسمات 13 آبان و روز عاشورا به صورت همزمان در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله شفیعی صبح پنجشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های 13 آبان در بوشهر اظهار داشت: امسال برنامه‌های روز 13 آبان با روز عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده است و لازم است که برنامه‌های این روز به صورت منسجم و با هماهنگی مناسبی برگزار شود.

وی با اشاره به تقارن سه واقعه مهم تاريخ انقلاب اسلامي ايران در این روز، اضافه کرد: تبعيد حضرت امام خمینی (ره) به تركيه در سال 43، شهادت دانش‌آموزان بي‌گناه توسط رژيم شاهنشاهي در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان در سال 58 از جمله این وقایع است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: برنامه‌ها و تظاهرات عظیم یوم الله 13 آبان در بوشهر با حضور هیئات مذهبی و عزاداری و دسته جات سینه زنی و سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان و همچنین مقام‌هاي كشوري و لشکري از ساعت 11 صبح در جایگاه نماز جمعه بوشهر آغاز می‌شود.

رسانه‌ها ابعاد مختلف برنامه‌های 13 ابان را منعکس کنند

وی بر لزوم تلاش رسانه‌ها برای انتقال و انعکاس شایسته مفاهیم ارزشمند و پیام های ضد استکباری و عاشورایی تاکید کرد و افزود: فضاسازی تبلیغاتی – رسانه ای برای این برنامه‌ها باید به صورت جدی دنبال شود.

شفیعی با تاکید بر لزوم تلاش برای بیان و تبیین آخرین وضعیت جهان اسلام، اضافه کرد: پوشش مناسب و انعکاس گسترده ویژه مراسم ضد استکباری یوم الله 13 آبان در سراسر استان از دیگر موضوعاتی است که رسانه‌ها باید تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی خواستار چاپ و درج یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات، گزارش‌ها، ستون‌ها و صفحات ویژه بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان شد و تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در برنامه‌های این ایام دارند و امیدواریم شاهد تبیین و تشریح ابعاد مختلف این برنامه‌ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا